צ'אבס נפגש עם ראשי הקהילה היהודית ואמר: קצינים נעצרו כי קשרו קשר נגדי

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, אמר אמש (יום ה') כי שני מפקדים במשמר הלאומי נעצרו בחשד לקשירת קשר נגד ממשלתו, כשהם מסתייעים באנשי אופוזיציה וקצינים לשעבר בצבא ונצואלה, שגרים כיום בארצות הברית. צ'אבס אמר כי שני הקצינים עקבו אחר תנועותיו והיו בקשר קבוע עם הקצינים שבארצות-הברית, שהואשמו בעבר במעורבות בשני פיצוצים שאירעו בקרקס, בירת המדינה.

 

בראיון שהעניק לתחנת טלוויזיה וששודר בתחנות הרדיו אמר צ'אבס כי הקצינים נעצרו ביום רביעי והם מוחזקים במתקן של מנהלת המודיעין במדינה. הנשיא לא נקב בשמותיהם של החשודים, אך טען כי "הם תכננו לערער את יציבות המוסד הנשיאותי במדינה".

 

צ'אבס אף לא הזכיר את שמות הקצינים לשעבר שגרים בארצות הברית, עמם היו החשודים בקשר. ואולם, טענתו כי מדובר באנשי צבא שהואשמו במעורבות בפיגועים בקרקס רומזת שאלו הם סגן חוסה אנטוניו קולינה וחרמן רודולפו ורלה.

 

קציני הגירה אמריקנים עצרו את השניים כשנמלטו למיאמי וביקשו מקלט מדיני. בקשתם נדחתה, והם שוחררו באפריל 2006. שנתיים קודם לכן ביקשה ונצואלה להסגיר לידיה את השניים בשל פשעים שביצעו נגד תושבי בוונצואלה, אך גורמי תביעה בארצות-הברית דחו את העתירה בשל ראיות לכך שיעונו אם יועברו לארץ מולדתם.

 

בשידור הרדיו שוחח צ'אבס עם נשיא הקהילה היהודית של ונצואלה, אליאס פרצ'י. בשיחה הזכיר צ'אבס שבעבר יש שהטילו פצצה על הקונסוליה הקולומביאנית, בעת מתיחות בין שתי המדינות, ולאחר מכן "יצאו כלי התקשורת של הבורגנות כדי להאשים אותי ואת כל ממשלת ונצואלה במשעה. אבל אלה שהטילו את הרימון, מאוחר יותר ניסו להפיל אותי". ברמזו על התקיפה האנטישמית בשבוע שעבר הוסיף נשיא ונצואלה "זו לא תהיה הפתעה עם לאחר שנברר מי עמד מאחורי המעשה הנפשע נגלה שאלה גורמים הרוצים לפגוע דווקא בממשלה". ועוד הוסיף צ'אבס בהתייחסו לכמה ממנהיגי הקהילה שהאשימו את הממשלה במעשה: "את אלה שהמאשימים את הממשלה אני שואל: איך אתם מעיזים לתקוף את הממשלה מבלי שיש לכם כל מידע בנושא? יש הרוצים לפול במלכודת הטומנים אויבי ונצואלה ורוצים להגביר את השנאה. אני קורא לראשי הקהילה היהודית, נפעל בצורה הגיונית, נחזק את ביטחונה של הקהילה, נחקור ביחד את המעשים הנפשעים ונהדק את הקשרים".

 

מנהיג הקהילה פרצ'י אמר בשיחה ששודרה: "אנו לא רוצים לשמש כלי בידי האופוזיציה כדי לנגח את הממשלה. הקהילה איננה תומכת בממשלה או מתנגדת לממשלה ואין אנו מאשימים את הממשלה במעשה. אין זה הגיוני שהממשלה היא העומדת מאחורי ההתקפה. זו ממשלה פלורליסטית המגנה דווקא על המועטים – יהיו אשר יהיו. אני שב ומכריז, בשם הקהילה היהודית, שבכוונתנו לשמור על היחסים הטובים עם ממשלת ונצואלה".