עיר לכולנו מתנגדת להפרטת בריכת גורדון על ידי עיריית ת"א-יפו

 

רשימת עיר לכולנו מתנגדת להפרטת ברכת גורדון המחודשת. הנהלת עיריית ת"א-יפו רוצה שבתום עבודות הבנייה והשיקום תעבור הבריכה לזכיין פרטי ולא תופעל על ידי העירייה. בשבוע הבא אמורה העירייה להוציא מכרז פומבי בעניין, ואם יימצא זכיין, תיפתח הברכה המיתולוגית בתחילת חודש מרס.


ברכת גורדון הייתה במשך שנים הברכה האולימפית הציבורית היחידה בעיר. היא שוכנת על חוף הים, והמים בה היו מליחים, מה שייחד אותה מכל ברכות השחייה האחרות ברחבי הארץ. בתחילת העשור הוחלט להרוס את הברכה כדי ליצור את רצף הטיילת מיפו עד צפון תל אביב.

ההריסה החלה לפני שלוש שנים וגררה מאבק ציבורי רחב שניהלו תושבים, אישי ציבור ואנשי תרבות, ובסופו נקבע כי העירייה תמשיך להפעיל את הברכה לאחר שיתבצעו במקום שינויי תכנון. "לנו היה ברור חד-משמעית שהעירייה תפעיל את זה על ידי אגפי הספורט בעירייה", אמרה מאירה מור, יושבת ראש עמותת נאמני ברכת גורדון. לדברי מור, במאבק שניהלו לשימור הברכה נקבע כי ציבור המנויים יהיה שותף בהחלטה על אופי תפעולה.

"עם זאת, עד היום לא ישבו אתנו אפילו פעם אחת, וכשכבר נקבעו פגישות הן בוטלו", היא מציינת. לדבריה, חברי העמותה היו מעוניינים שגוף ציבורי שמחויב לתושבים הוא שיהיה אחראי לתפעול הברכה, במחיר שווה לכל נפש. "הרי הכסף לשיפוץ הברכה והרכישה של השטח היה בעצם מהכיס שלנו, תושבי העיר, והם צריכים לתת לנו ליהנות מזה ולא לזכיין פרטי שרק רוצה להרוויח. בעבר גורדון הייתה פתוחה 364 ימים בשנה, מלבד יום כיפור. המחירים, תנאי המנוי, שעות הפתיחה ומספר הימים שתיפתח בהם הברכה, כל אלו חשובים מאוד למשתמשים בברכה. "יש מכרז זה נכון, אבל בפועל הזכיינים עושים ככל העולה על דעתם, ולא טורחים לעמוד בתנאים".

לדברי רוחיק גלעד וולנר, חברת המועצה מ"עיר לכולנו" ומנויה בעברה בברכה, עד לפני שלושה שבועות הייתה הברכה אמורה להיות מנוהלת על ידי העירייה כעוד מתקן ספורט עירוני. גלעד וולנר מספרת כי היא ערכה בדיקה בקרב מנויים בברכות שהעירייה מתפעלת, וכולם הביאו שביעות רצון גדולה מהניהול של אגף קהילה נוער וספורט. "מה פתאום העירייה קיבלה החלטה להעביר את הברכה לזכיין? אני ניסיתי להבין למה, ועדיין לא קיבלתי תשובה", תוהה גלעד וולנר.