פרופ' שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית עוכבה בנתב"ג בשובה לישראל – תיחקר במשטרה

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית עוכבה הבוקר (שישי) בביקורת הגבולות בנתב"ג עם שובה לישראל מביקור בחו"ל. היא שוחררה אך נאמר לה כי בהמשך היא תיחקר בידי המשטרה.  שלהוב-קיבורקיאן הושעתה מאוניברסיטה העברית עד יום שני האחרון בעקבות ריאיון שהעניקה בו תקפה את המלחמה בעזה.

הצעד נתקבל בגל מחאות באוניברסיטה עצמה, בקהילה אקדמית בארץ וברחבי העולם. אקדמיה לשוויון, פרסמה הודעה בכותרת "האקדמיה הישראלית מידרדרת אל התאום. חברי הארגון "מבקשים להניף דגל חירום שחור על החלטתה של הנהלת האוניברסיטה העברית להשעות מהוראה את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן בשל התבטאויותיה על המלחמה הנוכחית. לצד האלימות הקשה שמפעיל צה"ל כלפי אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, זרועות אחרות של השלטון פועלות ברגעים אלו לחסל את החברה האזרחית הביקורתית בישראל ולהשתיק את קולותיהם של אנשי רוח וציבור המתנגדים למלחמה, ולמדיניותה של ישראל בכלל, במיוחד כאשר מדובר בפלסטינים אזרחי המדינה".

לדבריהם "החוק ותקנוני האוניברסיטאות מאפשרים לנקוט בהליכים נגד מי שמביע תמיכה בטרור ובגזענות. אך החוק והתקנונים אינם מופעלים במקרים הרבים מספור של חברי סגל וסטודנטים יהודים המסיתים לרצח עם ברצועה ולאלימות נגד חבריהם לספסל הלימודים. לעומת זאת, תחת לחץ של ארגונים פשיסטיים המקורבים לשלטון ושל בכירים בממשלה עצמה, נפתחו מאז תחילת המלחמה חדשות לבקרים הליכי סרק נגד סטודנטים ואנשי סגל, פלסטינים ויהודים, שהתבטאו בסולידריות עם העם הפלסטיני ונגד הזוועות הנעשות ברצועת עזה".

יצוין שאקדמיה לשוויון תקיים ביום רביעי הקרוב (27.3) מפגש מקוון בכותרת "אקדמיה על סף תהום – סולידריות עם נדירה שלהוב-קיבורקיאן" בהשתתפות הפרופסורים אותי בת-אל (אוניברסיטת תל-אביב), מיכאיל קרייני (האוניברסיטה העברית), מהא סבאח-כרכבי (אוניברסיטת בן גוריון) וגדי אלגזי (אוניברסיטת תל-אביב).

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128123/