חרף פשיטת המשטרה: אלפים הפגינו לציון ה-1 במאי בנצרת נגד המלחמה ברצועת עזה והכיבוש

אלפים ערבים ויהודים צעדו בצהריים (שבת) לציון ה-1 במאי נגד המלחה הנפשעת ברצועת עזה, הכיבוש והטיהור האתני בגדה המערבית ובירושלים המזרחית הכבושות. עוד הניפו המפגינים כרזות נגד ניצול המעמדי והפשיזם, ובעד עסקה לשחרור החטופים על בסיס :כולם תמורת כולם" ולמען שוויון, דמוקרטיה ושלום צודק.

בראש ההפגנה צעדו ראשי מק"י וחד"ש, עאדל עאמר ועיסאם מח'ול; חברי הכנסת איימן עודה, עופר כסיף ויוסף עטאונה; יו"ר ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה וח"כ לשעבר יוסף ג'בארין.

בעת המצעד ח"כ עודה אמר: "מצעד ה-1 במאי השנה טומן בחובו מימד נוסף עצום, שהוא התוקפנות נגד העם הפלסטיני בעזה, זו זעקה העולה כעת מנצרת".

על כך הוסיף ח"כ כסיף "אלפים צועדים כעת כדי לציין את ה-1 במאי. זאת, למרות ניסיונות המשטרה לשבש, לעצור ולהרתיע אותנו, הצעדה התקיימה כמתוכנן. המסר שלנו ברור: לא ניתן להשתיק את קולם של האזרחים הערבים ולא לדכא את המחאה נגד המלחמה האכזרית על עזה. נמשיך להיאבק עד סיום הכיבוש הארור ולמען הזכות להגדרה עצמית של העם הפלסטיני במדינתו העצמאית בצידה של ישראל".

ח"כ לשעבר ג'בארין הדגיש: "המסר העיקרי של הצעדה ב-1 במאי הוא שhש לעצור את המלחמה בעם הפלסטיני בעזה ואנחנו אומרים מכאן – מנצרת ולכל העולם שהגיע הזמן לעצור את המלחמה ולממש את זכויות העם הפלסטיני ולהקמת את מדינתו העצמאית". לדברי שאדי נאסר, מזכ"ל בנק"י, בהפגת ה-1 במאי בנצרת ובמהלך הכנתה "בלטו הצעירות והצעירים, חברי הנוער הקומוניסטי, שעשו ימים כלילות כדי להפוך את המצעד בנצרת למפגן עוצמתי של כוח".

יצוין שכוחות משטרה ומשמר הגבול פשטו אמש (שישי) על המטה של חד"ש ומק"י בנצרת והחרימה מיצגים שהוכנו לתהלוכת ה-1 במאי שנערכה היום. בנוסף למיצגים החרימו השוטרים טלפונים ומצלמות מהמקום, ועצרו את מזכיר חד"ש לשעבר מנסור דהמשה ואת מזכיר סניף מק"י בעיר ווארד קובטי. זו הפשיטה המשטרתית השלישית בתוך שנה על מטה חד"ש ומק"י. הפשיטות הקודמות אירעו לאחר תחילת המלחמה בעזה ולקראת 1 במאי בשנה שעברה.

מהמשטרה נמסר כי ממידע שהגיע לידיה, "במקום היו דגלי פלסטין ומיצגים המהווים חומר הסתה". לטענתה, קריאת התהלוכה להפסקת מלחמה בעזה ולמאבק בכיבוש "מהווים הפרה של תנאי הרישיון" ו"עלולים להוות הסתה ופגיעה בשלום הציבור". ממק"י וחד"ש נמסר: "הפגנת ה-1 במאי מחר תתקיים כמתוכנן על אפו וחמתו של נתניהו".

עם מעצר הפעילים התאספו במקום כמאה מפעילי חד"ש ומק"י וקיימו מפגש בו הוחלט להמשיך בהכנות למצעד ולדרוש את שחרורם המיידי של העצורים. בין הבאים: יו"ר ועדת המעקב של ברכה, בעבר יו"ר חד"ש, שאמר: "מדובר ברדיפה לצורך דיכוי ובפגיעה בחופש הביטוי". לדברי ברכה, "המשטרה חיפשה כל מה שמגנה את הממשלה ואת דגל פלסטין. דגל פלסטין יתנוסס וגם הדגל האדום, ונגנה את הממשלה, שמצטרפת למשטרים פשיסטיים, אבל ההתנהלות הזו לא תכניע אותנו ולא נרים ידיים".

ביום רביעי הקרוב, ה-1 במאי, צפויות להתקיים שתי הפגנות נוספות. בשעה 17:00 תצא צעדה לתל-אביב מרחבת תיאטרון גשר ביפו; ובשעה 18:00 בגליל המערבי, תצא תהלוכה מאבו סנאן לרחבת האחד במאי בכפר יאסיף.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128945/