עשרות בתים של תושבים ערבים-בדואים נהרסו בנגב; ח"כ עטאונה: נמשיך להיאבק במדיניות הגזענית

כוחות גדולים של משטרה הגיעו הבוקר (רביעי) כדי לאבטח הריסת עשרות בתים בכפר הבלתי מוכר ואדי חליל שבנגב. בשטח שבו מיועד להיסלל מקטע של כביש 6. צווי הריסה הוטלו על 47 בתי מגורים ביישוב, והרשויות מבקשות לאלץ את התושבים, כ-320 איש, לעבור לשכונה חדשה ביישוב אום בטין — אלא שבניית הבתים שם עוד לא החלה.

עם שחר, לאחר שמרבית הילדים והנשים התפנו, החליט עלי אבו עסא לשרוף את ביתו במחאה על הרס בתי הכפר. בעוד השוטרים מתאספים על מנת לאבטח את פעולת ההריסה, נערכו מולם בני המשפחה, תושבים נוספים מהנגב וח"כ יוסף עטאונה (חד"ש) שניסה לחסום בגופו את הדחפור.

יצוין שכוחות גדולים של משטרה הרסו ביום שני האחרון את אוהל המחאה שהקימה משפחת אבו עסא במחאה נגד הריסת שכונתה ללא חלופה ראויה למגורים. מהמועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים מסרה "האוהל קם שוב מיד, מה שממחיש כמה מיותר הבזבוז הנורא על ניידות פאר, עשרות שוטרים, סמיטריילר ושופלים. אך למדינה חשוב יותר ליישם מדיניות דווקאית ובריונית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר הבוקר כי ההריסות הן "צעד חשוב של ריבונות ומשילות". מלשכתו נמסר גם: "כפי שהשר הבטיח עם כניסתו לתפקיד, יש עלייה נכרת בהריסות הבתים הלא חוקיים בנגב והשר גאה להוביל מדיניות זאת ועושה זאת מדי שבוע". על כך הגיב יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה: "בן גביר מתקשה לראות את הציבור הערבי נוהג באחריות, לכן בניסיון להבעיר את השטח משטרת בן גביר הורסת את בתי המוחלשים ביותר בנגב. ובמקביל האנשים בונים על אפו וחמתו של הפשיסט". "אני גאה בחברי חה״כ יוסף עטאונה שעומד מול המשטרה שכבר תרבותו של בן גביר מחלחלת בתוכה. כך נציג ציבור צריך להיות בשטח עם המוחלשים ביותר מול שלטון העריצות."

ח"כ עטאונה הבטיח להמשיך ולהיאבק במדיניות הגזענית של ממשלת הימין ובהריסות הבתים בנגב. "לא היה בנגב אירוע בסדר גודל כזה", הוסיף יו"ר המועצה לכפרים הלא מוכרים בנגב, עטיה אלעסם. "לא מבחינת הכוחות, לא מבחינת ההרס ולא מבחינת השנאה". מהמועצה נמסר: "ממחר בלילה, למאות תושבי השכונה לא תהיה קורת גג לישון תחתיה. דמוקרטיה מתוקנת לא יכולה לעשות זאת לאזרחיה, וישראל לא היתה מעלה בדעתה לעשות זאת לאזרחיה היהודים".

סרטון – ח"כ עטאונה מנסה הבוקר למנוע הריסת בתים:

https://www.facebook.com/yousefatawna1/videos/1663285697822277

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129242