הפלישה לרפיח נמשכת: 35 הרוגים רובם נשים וילדים ברחבי העיר; מחאות נגד המלחמה

כוחות  הכיבוש הישראלים מוסיפים לפעול במזרח רפיח, בעיקר במתחם מעבר הגבול בין עזה למצרים. דובר צה"ל מסר כי הכוחות "בשלב זה" אינם מתקדמים לעבר העיר רפיח, בה שוהים יותר מיליון בני אדם "שפינוים טרם החל". אך על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות "וואפא" 35 בני אדם, רובם נשים וילדים, נהרגו ברפיח וסביבתה במהלך היממה האחרונה ו-129 נפצעו. ההפצצות הקטלניות נרשמו בכל חלקי רפיח. לפי הדיווחים, בית החולים אבו יוסף אלנג'אר ברפיח פונה לחלוטין מיושביו.

על פי נתונים שמסר הבוקר (רביעי) משרד הבריאות בעזה מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 2023 נהרגו ברחבי הרצועה 34,844 פלסטינים ונפצעו 78,404 נוספים – רובם נשים וילדים.

בתוך כך, נמשכות המחאות נגד הפלישה לרפיח, נגד המלחמה בעזה ועסקת לשחרור החטופים. המשטרה רשמה הבוקר דו"חות תנועה ל-14 מפגינות למען שחרור החטופים שחסמו נתיבי איילון. כל אחת מהמפגינות נקנסה ב-500 שקלים, ונקודות נרשמו לחובתה.  המפגינים חסמו את איילון צפון באזור מחלף רוקח ונשאו בה נכתב כרזה: "תצילו את מי שעוד אפשר". גם אתמול מפגינים חסמו בשעות הבוקר את איילון.

אמש ערכו קרובי החטופים עצרת חירום בדרך בגין בקריה בתל אביב ובה אמרו כי "שמענו מגורמים רשמיים שמה שמפריד בינינו ובין יקירינו היה ונשאר התחייבות לסיום המלחמה. אומרים לנתניהו ולממשלה — סיימו את המלחמה, תחזירו אותם ותצילו חיים!". הם פנו אל השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, ואמרו כי "ראינו פעם אחר פעם איך נתניהו תוקע מקלות בגלגלי המשא ומתן, כולל בשבת האחרונה. על חברי קבינט המלחמה מוטלת החובה להפוך כל אבן ולהסיר כל מכשול בדרך להחזרת החטופים. עליכם לדרוש מנתניהו להקנות למשלחת מנדט מקסימלי להמשך המשא ומתן על מנת לגשר על הפערים ולהגיע לעסקה. אל תתנו לנתניהו לטרפד שוב. המשך המלחמה מסכן את החטופים. זו ההזדמנות האחרונה להחזיר חטופים חיים. כל מי שיהיה שותף לטרפוד עסקה — הדם יהיה על ידיו".

אל המפגינים מול המטה הכללי הצטרפו פעילי חד"ש ומק"י שמחו מוקדם יותר בפינת הרחובות קפלן ודרך בגין. הם קראו לעסקת "כולם תמורת כולם", להספקת אש ולסיום המלחמה בעזה. בין המפגינים: ח"כ עופר כסיף.

בירושלים, מאות מפגינים למען השבת החטופים צעדו אמש במרכז העיר וחסמו את הרכבת הקלה ורחוב קינג ג'ורג. המשטרה עצרה מפגין אחד. מחאות נוספים נערכו אתמול בכפר סבא ובבאר שבע.  כמו כן, כאלף בני אדם השתתפו בעצרת של משפחות חטופים ומועצות עוטף עזה. סימונה שטיינבכר, אמה של החטופה דורון, פנתה לשרי ממשלת הימין: "איך בכלל אתם יכולים לדון אם יש עסקה או אין עסקה. איך אתם יכולים להסכים לעצמכם לא להצביע בעד. נצלו את האפשרות לחתום על הסכם, אתם דנים אנשים לחיים או למוות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/129253