עשרות אנשי קולנוע ישראלים הביעו סולידריות עם יובל אברהם מיוצרי 'אין ארץ אחרת'

עשרות אנשי קולנוע ישראלים הביעו היום (רביעי) סולידריות עם יובל ארבהם מיוצרי הסרט התיעודי "אין ארץ אחרת" שזכה השבוע בפרס בפסטיבל הקולנוע בברלין היוקרתי. עוד הם ביכרו את חברי הקולקטיב הישראלי-פלסטיני: באסל עדרא, חמדאן בלאל, רחל שור ואברהם על הזכייה בפרס.

הסרט מתאר את גירוש הפלסטינים מכפריהם באזור מסאפר יטא אשר בדרום הר חברון בשטחים הכבושים, ובסרט נראים מתנחלים שתוקפים את האוכלוסייה הפלסטינית כשבמקרים רבים הצבא עומד מנגד. יצוין שבנאום הזכייה, אמר אברהם: "באסל ואני בני אותו גיל, אני ישראלי ובאסל פלסטיני. בעוד יומיים נשוב לארץ שבה איננו שווים. אני חי תחת משטר אזרחי ובאסל – תחת משטר צבאי. אנחנו חיים במרחק 30 דקות זה מזה, אבל לי יש זכות בחירה ולבאסל – אין. אני חופשי לנוע לאן שאני רוצה, אבל באסל כלוא בשטחים הכבושים. המצב הזה של אפרטהייד, של אי-שוויון, חייב להסתיים. הסרט שלנו עוסק בכוח, ואנחנו שואלים איך אפשר לשנות, לסיים את הכיבוש, ולהגיע לכדי פתרון פוליטי. ישנם הרבה אנשים עם כוח באולם הזה, והם צריכים לקרוא להפסקת אש ולפתרון פוליטי כדי לסיים את הכיבוש."

"זכיה כזו היא מקור לגאווה בעולם התרבות, אלא שבמשדר מיוחד עם יערה שפירא בערוץ 11, בחרו להסית ולהציג את יוצר הסרט יובל אברהם כאנטישמי, מיסגרו את דבריו כ'נאום אנטישמי', וזאת תוך הוצאת הדברים מהקשרם ומבלי שמי מהדוברים צפו בסרט. בדבריו של יובל אברהם אין זכר לאנטישמיות או לקריאה לאלימות. ההיפך הוא הנכון: מדובר בתיאור עובדתי של מצב קיים וקריאה לסיום האלימות ולהפסקת האש", נאמר בהודעת התמיכה.

"כיוצרי ויוצרות קולנוע, אנו מוטרדים מהאופן בו סוקר האירוע, מהמיסגור המוטה שלו, ומהכניעה לפופוליזם זול והלהטה של השיח הציבורי. זוהי נורה אדומה מהבהבת לכל מי שיבקש להביע ביקורת על המתרחש בשטחים. ביקורת על מדינת ישראל ומדיניותה בשטחים הכבושים אינה אנטישמיות. אנו עומדים בסולידריות עם יובל אברהם ועם יוצרי הסרט, ודורשים מכאן 11 לפרסם הבהרה ברורה כי נעשתה שגיאה בהצגת הדברים", הדגישו.

בין החותמים על הודעת התמיכה: ארי פולמן, ערן קולירין, נדב לפיד, גיא נתיב, חגי לוי, שירה גפן, רחל לאה ג'ונס, אבי מוגרבי, לירן עצמור, רענן אלכסנדרוביץ', אייל סיון, גיא דוידי, נטע שושני, שמואל מעוז, ברק היימן, יסמין קיני, נועם שיזף, שי כרמלי פולק, תומר היימן, שירה ארד, לילי יודינסקי, מני ורסס, מיכל רון, ליאורה שילמן, אלון סהר, עלמה גניהר, נדב בושם, פיליפ בלאיש, אליאב לילטי, איתמר שדה, נטעלי בראון, איציק זוארץ, אופיר ראול גרייצר, אריק ברנשטיין, רוי שתיים, קרן שעיו, רויטל (רייוי) אלקיים, ענבר חורש, הדר מורג, יעל שוב, שירי נבו פרידנטל, נעמי לבארי, נטשה דובינסקי, ליאור אלפנט, איציק אהבן וגיא שחם.

עוד צירפו את חתימתם: אירית דולב, אלון מרום, איתמר אלקלעי, אופיר פלדמן, דני רוזנברג, יובל אדלר, מיכל היימן, דניאל בלום, קרן אור ביטון, נועה אסידו, אביב אלדמע, תמר ירון, אורי רוזנווקס, ניר נאמן, נועם שוסטר-אליאסי, נועה מיימן, תמר גורן, מיכל אביעד, ניר דבורצ'ין, דגן וואלד, תמר ירום, אלון שוורץ, אבנר שחף, מיכל ויץ, יגאל שתיים, הדס איילון, דוד וקסמן, ניב חכלילי, מיה קלאר, שלי שפר, רונית ציטיאת קאשי, תומר חלפון, אחינועם ברגר, רינה שתיל, שרון אנגלהארד, רועי רוזן, אסנת טרבלסי, דוד זריף, שירלי פוטרמן, דינה צבי ריקליס, טל שפי, יאיר הוכנר, ליאן רם, עמוס לאור, אוראל תמרי, עינת ויצמן, פיליפה קוברסקי, יעל קיים, עודד בן נון, מיכל ברזיס, אופיר בן שמעון, רונה אבן מריל וניר ברגמן.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127658