כמדי שנה בסינמטק חיפה יתקיים פסטיבל סרטי פועלים לציון ה-1 במאי

פסטיבל סרטי פועלים, הנערך לציון ה-1 במאי מזה 17 שנים בסימנטק חיפה, יתקיים בימי רביעי וחמישי הקרובים. במרכז הפסטיבל סרטי בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, שציין לאחרונה 25 שנה להיווסדו. "נצדיע לחלום להקים תעשיית קולנוע משגשגת בשדרות, הרחק מגבולות המרכז. חלום זה הפך בחלוף השנים למוסד משמעותי, חי ובועט, שבוגריו ומהווים חלק חשוב מתעשיית הקולנוע בכלל ומהקולנוע הדוקומנטרי בפרט. בית הספר ממשיך ביצירה קולנועית בתנאים מאתגרים גם לאחר השבעה באוקטובר", נמסר על ידי מנהלי הפסטיבל.

במסגרת המחווה ביום פתיחת הפסטיבל  יוקרנו שני סרטים קצרים: "שוליים" (ישראל 2018) פרויקט שעוקב אחר מונולוגים של מספר דרי רחוב, המספרים את סיפורם בקולם שלהם. הקול המספר היווה בסיס לסרטי האנימציה; ו"שדרות-רוטשילד" (ישראל 2019 ) – סרטה התיעודי של מיקה לשד מתאר שבוע אחרי עוד סבב הסלמה בדרום וחמישה ימים לפני הבחירות תושבי העוטף מגיעים לרוטשילד למחות על מצבם עד שמגיע אורח.

לאחר מכן יוקרן הסרט הפותח את הפסטיבל, סרטה של ציפי קרליק "עו"סיות במלחמה" (ישראל 2024). סרט התיעודי מוצגת מציאות מטלטלת של העובדות הסוציאליות שיצאו ראשונות לטפל במאות אנשים, בסיטואציות קורעות לב. הייתה להן משימה אחת: לתת תמיכה ולעשות חשיבה מותאמת למצב שלא נתקלו בו עד השבעה באוקטובר.  לאחר ההקרנה יתקיים דיון עם הבמאית ציפי קרליק ועם עו"ס אפרת לוי, המלווה את קיבוץ כפר עזה מטעם מרכז חוסן שער הנגב, ומשתתפת בסרט.

הסרט הנועל את הפסטיבל הוא סרטו של החדש של רוני ניניו "טור פרידה" (ישראל 2023) הסרט מתרחש בזמן הקורונה והפגנות בלפור ועוקב אחרי עיתונאי שמאלני שמסומן כ"בוגד" בקמפיין מתוזמר, לא מפחד לסמן את הצד הטוב והצד הרע בפוליטיקה הישראלית. בתפקיד הראשי והסיום הוא אגרוף בבטן. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי רוני ניניו.

עוד על "עו"סיות במלחמה": https://zoha.org.il/127947

עוד על "טור פרידה": https://zoha.org.il/128816