שלום עכשיו: סמוטריץ' מקדם מסלול עוקף הסדרה להכשרת מאחזים בלתי-חוקיים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה לאחרונה את משרדי הממשלה השונים להתחיל לספק תקציבים ושירותים ל-68 מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית. הנחייתו החדשה של סמוטריץ' באה בהמשך להחלטת הקבינט מפברואר 2023 ולהסכמים הקואליציוניים, בהם נקבע כי יוכשרו מאחזים בלתי-חוקיים בשטחים הפלסטיניים הכבושים. לפי שעה לא ידוע לאלו מאחזים נוגעת ההחלטה.

לפי שלום עכשיו, מדובר במסלול "עוקף הסדרה", לפיו הרשויות השונות יתייחסו למאחזים הלא חוקיים הללו כאילו הם חוקיים לצורך תקציבים ושירותים ויימנעו מאכיפת צווי ההריסה בהם, גם אם הליכי הכשרת המאחזים טרם החלו או טרם הושלמו. המשמעות היא שניתן יהיה לתת תקציב ממשלתי לצורך בניית תשתיות, ניתן יהיה לחבר את המאחזים באופן רשמי למים ולחשמל, ואף לבנות מבני ציבור – למרות שמדובר במאחז לא חוקי. כמו כן לא יינקטו הליכי אכיפה והריסה, והמאחז למעשה ימשיך לגדול ולהתרחב. בשלום עכשיו הדגישו כי החלטתו של סמוטריץ' "מחייבת אקרובטיקה משפטית קיצונית".

משלום עכשיו נמסר: "למרבה האסון, מבחינת ממשלת ישראל יותר ממאה אלף ישראלים שפונו מבתיהם החוקיים בדרום ובצפון הארץ, יכולים לחכות בעוד קומץ מתנחלים שהקימו בתיהם באופן לא חוקי יכולים לזכות לתקציבים והטבות. מה שמעניין את הממשלה הזאת היא אך ורק לדאוג לסקטור המתנחלי ולהתעלם מהמציאות הבוערת, תרתי משמע, בגדה המערבית".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128906