סיור סולידריות בדרום הר חברון בעקבות החלטת בג"ץ המתירה גירוש תושבים פלסטינים

נמשכות המחאות בארץ ובעולם בעקבות פסק הדין שפורסם בערב יום העצמאות, ביום רביעי האחרון, שהתיר לגרש מבתיהם לצמיתות את תושבי מסאפר יטא, שבדרום מזרח הגדה, לטובת "קיום אימונים סדירים של צה"ל". משמעות ההחלטה היא הרס של שמונה כפרים פלסטיניים, שתושביהם חיים באזור זה בשטחים הכבושים זה דורות רבים.

הרשימה המשותפת בתגובה להחלטת בג"ץ מסרה: "זוהי הוכחה נוספת לגיבוי של מערכת המשפט הישראלית לפשעי ופושעי הכיבוש. ההיסטוריה תזכור את בג"ץ כמי שהכריע בעד הכיבוש ועוולותיו. כשבג"ץ מכשיר טיהור אתני אין ברירה אלא לפנות לבתי דין בינלאומיים בשביל דין צדק".

יצוין שביום שישי הקרוב (13.5) מק"י, חד"ש ובנק"י ייערכו ביקור סולידריות בדרום הר חברון, לכפרים העומדים בפני סכנת גירוש. המארגנים מסרו "אנו מגנים את החלטת בית המשפט העליון שניתנה בחשאי בערב יום העצמאות, לדחות את עתירתם של תושבי מסאפר יטא. זו החלטה של טיהור אתני, שתגרום לגרוש והעברה כפויה של אלפי תושבים, שחיים במקום עוד מלפני שנת 1948."

"ההחלטה של בג"צ נותנת גושפנקא משפטית להחלטת כוחות הכיבוש לבצע טיהור אתני. השופטים המציאו המצאה משפטית, לפיה האיסור על העברה כפויה של תושבים תחת כיבוש, איסור הקבוע באמנות בינלאומיות שונות, כמו אמנת ג'נבה ואמנת וינה, אינו מחייב בישראל, ואינו רלוונטי לגבי הפלסטינים", נמסר עוד. "צו השעה הוא פעולה משותפת של כל הכוחות הדמוקרטים וכוחות השלום בישראל ובעולם כדי למנוע מצבא הכיבוש לבצע את הטיהור האתני", הדגישו.

 

עוד על הביקור בשישי והרשמה להסעות:

https://www.facebook.com/events/542311274077897

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112529