מנהיג מפלגת העובדים לולה דה סילבה הכריז על מועמדותו לנשיאות ברזיל

מנהיג מפלגת העובדים ונשיא לשעבר לואיס אינסיו דה סילבה, הידוע בכינויו "לולה", הכריז אתמול (שבת) על מועמדותו לנשיאות ברזיל. על כך מסר הבוקר "פורטל ורמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, התומכת בלולה. בכנס רב משתתפים בעיר סאו פאולו, בו לקחו חלק חברי פרלמנט, ראשי איגודים מקצועיים, פעילי שמאל, נבחרים בערים ואנשי רוח הוכרז על המועמדות של "לולה" לנשיאות ושל ג'ראלדו אלקמין מהמפלגה הסוציאליסטית לסגן הנשיא.

לדברי אחד מראשי המפלגה הקומוניסטית, הסנטור לשעבר אינסיו ארודה "סביב המועמדות של לולה נוצרה הקואליציה הגדולה ביותר בתולדות ברזיל. לדעתי ניתן יהיה להרחיב אותה עוד יותר". על פי הסקרים לולה זוכה לתמיכה רבה מאוד בקרב הבוחרים, בין 15% ל-30% יותר לעומת הנשיא הימני הקיצוני המכהן, ז'איר בולסונרו. בעצרת המונים בסאו פאולו קרא לולה לציבור בברזיל להתאחד מאחוריו ולהגן על הדמוקרטיה "מפני האיום הטוטליטרי" שנשקף מהשלטון הנוכחי.

לולה (במרכז תמונה, לובש חולצה לבנה) בעת הכרזת על המועמדות, אתמול, בסאו פאולו (צילום: ורמליאו)

 

במארס אשתקד שופט בית המשפט העליון של ברזיל, אדדסון פאשין, ביטל את כל ההרשעות בשחיתות של מנהיג מפלגת העובדים והחזיר ללולה את זכויותיו הפוליטיות לקראת הבחירות שיערכו ב-2 באוקטובר הקרוב. לולה הורשע בעבירות שוחד ב-2018 ושוחרר בסוף 2019. הוא ישב במאסר כמעט שנתיים ובית הכלא בו הוחזק הפך למקום עלייה לרגל לתומכיו ונערכו בו מחאות מדי יום.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/101188