רוסיה במלחמה נגד אוקראינה: עוטפים את עריצות הנשיא פוטין בדגל אדום

ב-19 באפריל הגישה סיעת המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית בדומה הצעת חוק שמטרתה להחליף את הטריקולור הרוסי בדגל האדום, ולהכיר בו כדגל המדינה הרשמי.

הצעה זו של המפלגה הקומוניסטית הרוסית לא רק מבזה את הדגל האדום, אלא גם פוגעת באופן פעיל בשמם הטוב של קומוניסטים ברוסיה, באוקראינה ומחוץ להן.

    זיוגאנוב ופוטין – משתפים פעולה גם בזמן הפלישה  (צילום: ריא)  

מתחילתה של הפלישה לאוקראינה, עשו הפולשים הרוסים שימוש ציני בדגל האדום, והניפו אותו באזורים שונים שכבשו. הצבא הרוסי מנצל את האהדה העממית לדגל האדום, ולכן מניף אותו באזורים הכבושים. אך נשאלת השאלה: מה מסמל הדגל בעודו מונף באוקראינה? האם הוא מסמל את שלטון העובדים? האם הוא מסמל את שחרור העמים? האם הוא הופך את המלחמה לפחות אימפריאליסטית? התשובה  לשאלות רטוריות אלה היא – כמובן שלא! הדגל האדום מונף כהתרסה כלפי העם האוקראיני, וכהצהרת כוונה לכבוש ולהרוס את עריה של אוקראינה. הדגל שהונף על גג הרייכסטאג ביום הניצחון על הנאציזם מנוצל עתה כעלה תאנה בידי כוח אימפריאליסטי.

יתר על כן, כאשר מניפים הפולשים את הדגל האדום, הם משרתים הלכה למעשה את האינטרסים של הבורגנות האוקראינית. השימוש בדגל האדום מצד כוח פולש מרחיק את הציבור מהזדהות עם תפיסות קומוניסטיות ושמאליות. כעת, הם מזהים את דגל הפועלים עם כיבוש, אלימות ורצח.

גם ברוסיה עצמה המצב דומה. בכל שנה, לקראת אפריל ומאי, מוציאה הבורגנות הרוסית את הדגלים האדומים ומניפה אותם לעיני כל. הדגלים מתנופפים, אך תוך סילוף הערכים שהם ייצגו בעבר. רוסיה היא אחת המדינות הקפיטליסטיות המקוטבות ביותר. היא מדורגת חמישית במספר המיליארדרים המתגוררים בה, וראשונה בחקיקה נגד זכויות העובדים. בעשורים האחרונים קידמה ממשלתה חקיקה האוסרת על שביתות ומקשה ככל האפשר על הקמה של איגודי עובדים. זאת נוסף לפלישה האימפריאליסטית לאוקראינה ולמסרים הלאומניים והשוביניסטים שמפיץ שלטון פוטין.

מול כל הסממנים הפשיסטיים הללו מתייצב ליצן החצר, הארגון המכונה "המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית". זו מפלגה  התומכת למעשה בכל הצעה לאומנית וקפיטליסטית של השלטון. מזכ"ל המפלגה הזאת, גנאדי זיוגאנוב, עושה לאחרונה שימוש ברטוריקה לאומנית. בשורה של התבטאויות מקוממות קבע זיוגאנוב, בין השאר, כי "רוסיה כבר הגיעה למגבלת המהפכות שלה", וכי המדינה "לא צריכה מהפכה נוספת".

בהצהרת המפלגה הקומוניסטית היוונית בתגובה להצעת החוק שהוזכרה בפתח הרשימה, נכתב כי המפלגה הקומוניסטית הרוסית פועלת הלכה למעשה בשירות הבורגנות הרוסית. "הצעת חוק זו היא לא יותר מ'כתב מחילה' עבור הבורגנות הרוסית, הפועלת יום יום כדי לפגוע בעם העובד הרוסי. אך דווקא כיום, כאשר יותר מתמיד זקוקה הבורגנות הרוסית למחילה עבור פשעיה באוקראינה" כמה מועיל עבורה כי לצידה תעמוד תמיד זו המכונה המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית.

עידן סלוצקר