יש דין לקראת ליל הסדר: אי אפשר להיות חופשיים כשכובשים עם אחר

ארגוני זכויות אדם בישראל שיגרו ברכה לציבור היהודי בישראל החוגג את ליל הסדר, אך הזכירו ש"בזמן שבישראל חוגגים את 'החירות' מיליוני פלסטינים נותרים עקורים, רעבים ומוכים", כך נמסר מיש דין. עוד הוסיפו "בזמן שבישראל חוגגים את 'החירות' 133 גברים, נשים וילדים חטופים ללא תקווה לשחרור. הקריאה השנה לצאת מעבדות לחירות מקבלת משנה תוקף, מקריאה לזיכרון לקריאה לפעולה. על ממשלת ישראל לעשות הכל על מנת לעצור את המלחמה, להחזיר את החטופים ולפעול למען סיום מעגל הדמים".

"אי אפשר להיות חופשיים כשכובשים עם אחר ואי אפשר לחגוג חירות כשגוזלים את החופש של מיליוני אנשים", הדגישו. לדברי בצלם "רגע לפני שכולנו נתיישב לשולחנות הסדר העמוסים, אנחנו מפרסמים מסמך על הרעב הקיצוני ברצועת עזה, ועל האחריות של ישראל למצב זה"

"בשביל לדרדר מאות אלפי אנשים לכדי חרפת רעב נדרשת דה-הומניזציה מוחלטת של בני אדם. לצערנו, בחודשים האחרונים, תהליך הדה-הומניזציה של הפלסטינים מתנהל באופן מואץ בחברה הישראלית. קשה ומכאיב לקרוא את הנתונים שלא יאומנו ואת העדויות המזעזעות, קשה ומכאיב עוד יותר להבין שישראל אשמה בביצוע פשע שאיש מאיתנו לא היה מעלה על דעתו שיתרחש במאה ה-21: פשע ההרעבה", נמסר.

ועוד "מכלול הדיווחים של גופים בינלאומיים על המתרחש ברצועת עזה והעדויות שנאספו על ידי תחקירני השטח של בצלם, מובילים אותנו למסקנה המצערת שישראל מבצעת ברצועת עזה, מזה חודשים, את פשע ההרעבה הקבוע במשפט הבינלאומי".

עבור הסניף הישראלי של ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי "פסח השנה נחגג בימים כואבים. המלחמה גובה מחיר בלתי נתפס מתושבי האזור שחירותם נשללת ונמצאים תחת איום מתמיד והפרות מתמשכות של זכויות אדם. אנחנו מאחלים לכל תושבי האזור שיזכו בחירות בהקדם ובביטחון, ויוכלו להתאושש ולשוב אל חייהם".