מאות סטודנטים יהודים המתנגדים למלחמה בעזה קיימו סדר פסח באוניברסיטת קולומביה

מאות סטודנטים יהודים המתנגדים למלחמה בעזה קיימו אמש (שני) סדר פסח באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. אל הקבוצה הצטרפו רבנים רבים שאף הם לוקחים חלק במחאות נגד המלחמה. כך נמסר הבוקר מ"קול יהודי לשלום" הפועל ברחבי ארה"ב נגד מדיניות ממשלת ביידן להמשיך ולתמוך כלכלית, פוליטית וצבאית בממשלת הימין בישראל. יצוין שלקראת קריאת חג גדיא התפרצו שוטרים אל הקמפוס ועצרו עשרות סטודנטים – ביניהם יהודים.

הסדר נערך אמש במאהל המחאה שהוקם על ידי מתנגדי המלחמה בתוך קמפוס לפני כשבוע. מעצרם של 108 במאהל ביום חמישי האחרון לא הפחית מעוצמת המחאה, הוא הוקם מחדש וסטודנטים רבים נוספים הצטרפו. על פי ה"ניו יורק טיימס", זו הפעם הראשונה מאז מחאות הסטודנטים ההמוניות נגד מלחמת וייטנאם ב-1968 בה המשטרה פורצת אל הקמפוס ועוצרת סטודנטים.

בעקבות מעצרי המפגינים שהקימו מאהל באוניברסיטת קולומביה, שהודיעה בינתיים על מעבר למתכונת של לימודים מרחוק, סטודנטים הקימו מאהלים נוספים באוניברסיטת מישיגן ובמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. באוניברסיטת הרווארד, שגם בשטחה התקיימו מחאות, הודיעה ההנהלה על סגירת חלקים מהקמפוס. כמו כן, עשרות מפגינים נגד  המלחמה נעצרו אתמול באוניברסיטאות ניו יורק וייל. המפגינים באוניברסיטת ייל שבקונטיקט חסמו את התנועה סביב הקמפוס וקראו להנהלת המוסד להימנע מקשריה עם חברות שמוכרות נשק לישראל.

בעיתונות האמריקאית והישראלית דווח על "תקריות אנטישמיות" במהלך המחאות נגד המלחמה באוניברסיטת קולומביה. ההנהלה שללה אתמול את אישורי הכניסה של פרופ' שי דוידאי, מרצה ישראלי בבית הספר לעסקים שהתבטא רבות נגד המפגינים כשהיה בדרכו למחות במאהל שהקימו. דוידאי מתח ביקורת קשה גם על נשיאת האוניברסיטה בכמה הזדמנויות, כינה אותה "פחדנית" וקרא להדחתה. רב האוניברסיטה, אלי בוכלר, שיגר ביום ראשון מכתב לסטודנטים היהודים לקרא להם שלא להגיע לקמפוס עד להודעה חדשה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128847/