לא מכירה בהתאגדות העובדים: סכסוך עבודה הוכרז בחברה קבלנית בנמל המפרץ המופרט

ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בחברת אלמוג מנייה ואחסנה בע"מ המספקת שירותי נמלים הכוללים בין היתר הובלה, הפצה, לוגיסטיקה ואחסנה. הסכסוך הוכרז לאחר סירובה של הנהלת החברה לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי, פגיעה בהתארגנות עובדים וההחלטות חד צדדיות מצד ההנהלה כגון ביטול תפקיד סגני ראשי הצוותים, שינוי שעות העבודה של מנהלי הצוותים ועוד. כמו כן, דרישת העובדים למו"מ בתחום ההגנה על הפרטיות, בין היתר לאור השימוש שעושה החברה במצלמות ובאמצעים ביומטריים לא זכו לכל התייחסות.

יצוין שבאחרונה ההסתדרות הפכה לארגונם היציג של עובדי קו המים בנמל המפרץ המופרט שבהנהלת חברה סינית ממלכתית ושהוקם ליד נמל חיפה הוותיק, שהפורט אף הוא בתמיכת ההסתדרות לטובת בעל הון הודי . עובדי ארבע חברות המעניקות שירותים שונים בקו המים של הנמל – בין היתר, אתתים, נהגים וסוורים – הצטרפו להסתדרות במהלך משולב של הקמת ארבעה ועדי פעולה וצירוף של יותר ממחצית מהעובדים בכל חברה.

מלבד אלמוג, הוקמו ועדים בקו-ים שירותי נמל, אפטק לימודים בע"מ ונחשול- שירותי נמל המעסיקות יותר מ-200 עובדים, הנותנים שירות למפעילת הנמל הסינית. עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות שיגר בסוך מארס ארבעה מכתבי יציגות להנהלות השונות בהן קרא להן להיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בהקדם. ההתארגנות קרמה עור וגידים בעקבות רצונם של העובדים להסדיר את יחסי העבודה בהסכם קיבוצי כנהוג בכל נמלי ישראל, לשפר את תנאי העסקתם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי. מהלך ההתארגנות לווה ע"י האגף להתאגדות עובדים, מרחב חיפה ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.

מנציגות ועדי הפעולה נמסר "מאות מטרים ספורים מפרידים בין נמל חיפה לנמל המפרץ אבל פער ענק בשכר ובתנאי העבודה, אנחנו עובדי קבלן שקופים והגיע הזמן לדאוג גם לנו. בחרנו להוביל מהלך מאוחד של התאגדויות במקביל של כל החברות בכדי להעביר מסר של אחדות וסולידריות. מעכשיו, אף עובד לא יצעד לבד. אנחנו קוראים להנהלות השונות להכיר ביציגות ולהיכנס למו"מ במהרה. בטוחים שיחד, בשיח מכבד ובגובה העיניים נביא הישגים לחברות ולעובדים כאחד".

יצוין שההסתדרות, ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד והנהלת הנמל שטרם הופרט חתמו לאחרונה על הסכם קיבוצי חדש לכ-70 אתתים עובדי מגזר התפעול, העוסקים בשינוע מטענים מהאוניות וקליטתם בנמל. ההסכם מעניק תוספות שכר פנסיוניות, ויביא להכשרת אתתים נוספים מקרב עובדי התפעול בנמל.