שביתה בבתי הספר העל יסודיים: סמוטריץ' מפקיר את החינוך, התלמידים והמורים

החרפה בסכסוך העבודה של המורים העל יסודיים: ארגון המורים הודיע אמש (שלישי) על שביתת אזהרה בת שעתיים והלימודים יחלו בשעה 10:00. זאת בשל הוראת משרד האוצר לנכות משכרם של המורים בעקבות העיצומים שהם נוקטים מחודש מרס. בארגון המורים הוסיפו כי צעדים נוספים ינקטו בקרוב. יו"ר הארגון רן ארז הודיע כי "שר האוצר חייב להבין שלא נאפשר את הפרטת מערכת החינוךולא נאפשר להפוך את המורים לעובדי קבלן. סמוטריץ׳ מפקיר את החינוך, התלמידים והמורים".

זה חודשים ארוכים שהמשא ומתן בין האוצר לארגון המורים לחתימה על ההסכם הקיבוצי החדש לא מתקדם בשל מחלוקת בשאלה מה סוכם בעל פה ב-31 באוגוסט אשתקד, יום לפני תחילת שנת הלימודים. אז, ביטל ארז את השביתה שתוכננה. נושא המחלוקת העיקרי הוא טענת האוצר שיו"ר ארגון המורים העל יסודיים הסכים על חוזים אישיים במערכת החינוך, אך ארז מכחיש זאת בכל תוקף.

יצוין המורים החלו במרס בעיצומים שכוללים הימנעות ממתן ציונים, הפסקת העבודה בתום יום הלימודים בשעה 15:30 שמשמעותה הימנעות מטיולים, הימנעות ממתן ציונים ומפעילות מחוץ לבית הספר. הממונה על השכר אפי מלכין נקט לפני מספר שבועות בצעד חסר תקדים והורה לנכות מהמורים שכר בשל העיצומים. מלכין שלח לרשויות המקומיות לראשונה תעריף לניכוי שכר עבור העיצומים השונים: על אי מתן ציון מגן ינוכה 5% מהשכר לכל כיתה, על הימנעות מאפסת הורים או יציאה לטיול – 2.5% לכל כיתה. הניכוי הראשון יבוצע ממשכורת מאי שתשולם ביוני. מדובר במהלך שבוצע בעבר במגזרים אחרים של המשק אבל מעולם לא לגבי מורים. כן הורה לנכות משכר המורים את המקדמות שקיבלו במסגרת ההסכם שטרם נחתם בסך 2,400 שקל

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128151