תערוכת מחאה בכיכר הבימה בתל-אביב: ילדים קורבנות המלחמה והכיבוש

ארגון "הורים נגד מעצרי ילדים" השיק אתמול (שלישי) בכיכר הבימה את התערוכה "מעורבים בעל כורחם", בה הוצגו עשרות יצירות שקוראות לשים קץ למלחמה בעזה במטרה למנוע סבל נוסף מהילדות והילדים החיים בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים הגדה המערבית ורצועת עזה.

את העבודות אספו ואצרו המעצב עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל לשעבר, המעצבת רותי קנטור, מרצה בכירה בבצלאל, ועידו דולב, מעצב אמנותי לקולנוע וטלוויזיה. היוצרים היהודים וערבים, ובהם ותיקים ומוכרים, עמדו מאחוריהם יצירותיהם שעה ארוכה בעת שעוברים ושבים פקדו את התערוכה.

מ"הורים נגד מעצרי ילדים" נמסר כי "התערוכה מוקדשת לילדים שנפגעו ונפגעים ברגעים אלה ממש בישראל, בעזה ובשטחי הרשות הפלסטינית ונועדה להביע את הדאגה לכל הילדים שנפגעו וממשיכים להיפגע מאז ה-7 באוקטובר. התערוכה הזו היא לא רק הצהרה בנוגע לילדים. היא גם החלטה של אמנים ומעצבים, להתבטא במרחב הציבורי, לא להשאיר את הביטוי האמנותי במרחב הנוח והמוגן של הגלריות והמוזיאונים. זו החלטה לא טריוויאלית ואמיצה. מצד היוצרים ובכלל, בוודאי במציאות הנוכחית".

בין היצירות שהוצגו אתמול: הציור "ילדה", של אולף קונמן, ציור שמן על נייר שצוייר במיוחד לתערוכה. אריאל אסאו הציג ציור חדש ובמרכזו קרבן ההפצצות הישראליות על הרצועה; עמית קבסההציג ציור שמן על נייר מתוך הסדרה "ילד אחד", מ–2012ילד ללא עיניים חנאן אבו חוסיין הציגה עבודה שיצרה אשתקד שעוסקת בילדות, מיניות, פגיעות והשתקה. ביצירה של שחר סיוון "ילד רעב", מתואר ילד, שמזכיר ילד עזתי, אך זו עבודה מ–2021.

לצפייה ביצירות: https://childreninwartime.co.il/