הישג נוסף לאיגוד עובדי הרכב האמריקאי: התאגדו פועלי פולקסווגן בדרום ארה"ב

איגוד עובדי תעשיית הרכב של ארה"ב (UAW) רשם השבוע הישג היסטורי. לאחר הניצחון בשביתת הרכב הממושכת ב-2023, הפעם הכריז על יציגות במפעל פולקסווגן בצ'טנוגה, מדינת טנסי. זאת לאחר ש-73% מפועלי המפעל שבבעלות גרמנית החליטו להצטרף לאיגוד, להקים ועד עובדים ולדרוש מו"מ. יצוין שגל התאגדות עובדים פוקד מקומות עבודה רבים ברחבי ארה"ב ובהם ענפי התעשייה והמסחר, עובדי רפואה וההשכלה הגבוהה.

ההתארגנות בפולקסווגן היא תקדימית, כי פעילות האיגוד מתרכזת מאז שנות ה-30 של המאה שעברה בצפון המדינה, בעיר דטרויט, בה פעלו בעבר רוב מפעלי המכוניות והמשאיות. בדרום לעומת זאת, כוחם של האיגודים דל יותר וזו הסיבה לפיה מאז שנות ה-80 הוקמו שם מפעלים הרכב החדשים, לרוב בבעלות גרמנית או יפנית.

נשיא האיגוד שון פיין מסר לחבריו כי היעד הבא הוא התארגנות העובדים במפעלי מרצדס בטוסקלוסה, מדינת אלבמה. הבחירות בקרב העובדים בשאלה האם להצטרף לאיגוד יתחילו ב-13 במאי. האיגוד האשים את יצרנית הרכב הגרמנית בהפרת חוקי העבודה בארה"ב ובגרמניה באמצעות טקטיקות אגרסיביות לשבירת איגודים.

עוד מסר פיין שבכוונת האיגוד לייצג כ-150 אלף עובדים במפעלי הענף שאינם מאוגדים ובהם טויוטה, הונדה, יונדאי, ניסאן, סובארו, מאזדה, מרצדס, ב.מ.וו ווולוו, יחד עם מפעלים המופעלים על ידי יצרניות הרכב החשמלי טסלה, ריביאן ולוסיד.

עוד על הצטרפות עובדי פולקסווגן לאיגוד (באנגלית):

https://uaw.org/in-historic-breakthrough-volkswagen-workers-become-first-southern-autoworkers-to-win-their-union/

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125011