מתנחלים תקפו מוסקים פלסטינים ברחבי הגדה; בשייח' ג'ראח נפצעה פעילת בנק"י מאבן

מתנחלים תקפו אתמול (שישי) מוסקים פלסטינים בכפר בורין שבשטחים הפלסטינים הכבושים ובסרטון שהופץ על-ידי יש דין תועד אדם לובש מדי צה"ל המסייע לפורעים ואף מעביר למתנחל רימון עשן, אותו הוא משליך מיד לאחר מכן על הפלסטינים. למרות שאדם לבש מדים ועל גופו ציוד צבאי מלא, דובר צה"ל מסר כי הדמות במדים היא לא חייל, אלא רכז ביטחון של ההתנחלות.

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בשומרון בהתפרעות נגד פלסטינים. 22 באוקטובר 2022 (צילום מתוך סרטון של יש דין)

 

התקיפה בבורין היא רק תקרית אחת בסדרת תקיפות שנרשמו אתמול בגדה המערבית ובירושלים המזרחית כשמתנחלים תקפו פלסטינים ופעילי שלום ופצעו אותם – בחלק מהמקרים בנוכחות חיילי כיבוש, שלא עשו דבר. בבורין שמדרום לשכם מתנחלים תועדו משליכים אבנים ורימוני גז לעבר פלסטינים כשחיילי צה"ל מביטים בהם מהצד. לפי סוכנות הידיעות וואפא, שלושה פלסטינים נפגעו מהאבנים.

בשעות הצהריים, תועדו מתנחלים רעולי פנים מיידים אבנים לעבר בתי הכפר בורין באמצעות רוגטקות. בתיעוד נראים חיילי צה"ל עומדים לצדם וכן בקרבת מקום ולא מנסים לעצור אותם. מארגון יש דין, שתחקירניו היו במקום באותו זמן ותיעדו את המעשים, נמסר כי נגרם נזק המוערך באלפי שקלים לקולטי שמש שמיועדים לספק חשמל. לדברי יש דין "חיילי הצבא והרבש"צים עושים יד אחת עם המתנחלים בתקיפת מוסקים פלסטינים, ובכך מועלים בתפקידם. לחיילים חובה וסמכות להגן על פלסטינים מפני מתקפות שכאלה. בסרטון נראים החיילים מאפשרים את ההשתוללות האלימה ומגבים אותה".

בתקרית אחרת שהתרחשה בהפגנה השבועית נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח שבירושלים המזרחית פעילת בנק"י נפצעה קל בראשה מפגיעת אבן שהשליכו מתנחלים. בתקרית נוספת שאירעה סמוך להתנחלות מבוא דותן שבצפון הגדה, חיילי צה"ל ומתנחלים מנעו מפלסטינים ומתנדבים ישראלים למסוק זיתים. וואפא דיווחה עוד כי מתנחלים תקפו נהגים בכפר דומא, דרומית לשכם. גם בדורא שבנפת חברון, מתנחלים תקפו מוסקים פלסטינים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116150