זעם בציבור: בעלי זארה וגוטקס ארגן כנס תמיכה בח"כ הגזען בן גביר בביתו ברעננה  

רבים קראו אתמול (שישי) להחרים את רשת "זארה" בישראל, לאחר שבערוץ 12 פורסם כי הזכיין של החברה בישראל, ג'ואי שוובל, אירח חוג בית בביתו ברעננה עם ח"כ הגזען איתמר בן גביר. שוובל, ממוצא קנדי, שותף בקבוצת גוטקס, שהיא הזכיינית בישראל של מותגי האופנה של קבוצת אינדיטקס הבינלאומית, ובהם זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי. לרשתות פעילות ענפה בישראל שמחזור עסקיו נאמד במיליארדי שקלים.

הידיעה שפורסמה בערוץ 12 על המפגש עם בן גביר (צילום מסך: ערוץ 12)

 

"הכיעור של 'זארה בן גביר ישראל'", צייץ חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל), וגם הגולשים זעמו. "לא מתקרבת לסניפי הרשת בישראל", כתבה אחת מהן, ואחרת הוסיפה: "ביי ביי זארה, לא עוד".  רג'א זעאתרה, יו"ר סיעת חד"ש בעיריית חיפה אמר בעקבות הפרסום כי "הרבה צעירים ערבים לא יכנסו יותר לזארה, ואני חושב שגם הרבה יהודים שפויים ידירו רגליהם. בשנות ה-80 הכהניזם היה מוקצה מחמת המיאוס. בישראל 2022 הגזענות של בן גביר וממשיכי דרכו של כהנא היא באופנה".

ב־2009 רכש שוובל את השליטה בחברה מידי אפריקה ישראל תמורת 50 מיליון דולר.

במסגרת העסקה קיבל שוובל לידיו חברה שמחזיקה בבעלותה 17 חנויות של המותג זארה ו־19 חנויות של המותג פול אנד בר. עד שקנה שוובל את החברה, היו נתוני המותגים חשופים לציבור משום שאפריקה ישראל היא חברה הנסחרת בבורסה ומפרסמת דו"חות, אך מהרגע שעברו המפתחות לידיו של שוובל, הפכה החברה לחברה פרטית ונתוניה הפכו לחסויים. בשנים שחלפו מאז הרכישה הרחיבו שוובל ושותפו לחברה – חנן אליטוב, שעליו לא ידוע כמעט דבר — את עסקי החברה.

פי ההערכות השקיעו שוובל ואליטוב בחברה עוד מאות מיליוני שקלים כדי לרכוש מותגים בינלאומיים ולפתח את פעילות מותגי בגדי הים. ב־2012 הם רכשו את הזיכיון לגאפ מידי אלביט הדמיה, של מוטי זיסר שמכר את הזיכיון גם כן בשל קשיים פיננסיים אליהם נקלע, תמורת 40 מיליון שקל. באותה השנה הם גם קיבלו לידיהם זיכיון לשיווק של מותג נייקי בכמה מדינות בחו"ל. שנה לאחר מכן הם קיבלו גם זיכיון חלקי לשיווק המותג נייקי בישראל. את הזיכיון הזה הם חולקים עם המתחרה הגדולה שלהם — קבוצת פוקס של הראל ויזל. כיום משווקים שלל המותגים של החברה ב־78 חנויות מותג, ושווי החברה מוערך ביותר מ־2 מיליארד שקל.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116042