ארגון מרשם עתר לבג"ץ: האוצר מעכב 30 מיליון שקל הנחוצים לקיצור תורנויות המתמחים

ארגון מרשם של הרופאים המתמחים, המוביל את המאבק לקיצור התורנויות, הגיש ביום חמישי עתירה לבג"ץ בדרישה להעברת התקציב הנדרש לקיצור התורנויות. משרד הבריאות עדיין לא קיבל ממשרד האוצר 30 מיליון שקל שהובטחו לקיצור תורנויות המתמחים, חודש לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד הודיע שההיערכות לקיצור התורנויות תתחיל "באופן מיידי" ומנכ"ל האוצר התחייב שהתקציב יועבר "בימים הקרובים".

יו"ר מרשם, ד"ר ריי ביטון, במסיבת עיתונאים, אוגוסט 2022 (צילום: מרשם)

 

יו"ר מרשם, ד"ר ריי ביטון, מסרה "הגשנו עתירה לבג"ץ נגד משרד האוצר. בלתי נתפס שצריך להגיע עד לבית המשפט העליון אחרי שהתקבלה החלטה בשיתוף והסכמה של שלושה שרים, הוראה ברורה של ראש הממשלה, חוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה, והתחייבות בכתב של האוצר להעביר את הכסף! מסתבר שכל זה לא מספיק, ומשרד האוצר צריך ששופטי בג"ץ יבהירו לו שהוא לא מעל החוק. והוא לא יכול להשאיר אצלו את הכסף שכבר אושר ונצבע לצורך הקיצור, זה פשוט לא הכסף שלו".

לדבריה "שנים של הזנחה, של תנאי עבדות, של מאבק – ומשרד האוצר עוצר עכשיו הכל כי זה לא מתיישב עם האג'נדה שלו. השורה התחתונה היא אחת, הם מתנגדים לקיצור התורנויות, אז והיום. זו האמת, ומבחינתם ניתן לצפצף על חוקי המדינה ולהמשיך את המחדל הזה שפוגע בנו ובמטופלים שלנו, הכל כשר בשם סיכול הקיצור. כעת נותר לנו רק לקוות ששופטי בג"ץ יעמידו אותם על מקומם".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115347