בחירות 2022: בל"ד סירבה לחתום על הסכם עודפים עם רשימת חד"ש-תע"ל

בל"ד סירבה היום (שישי) לחתום על הסכם עודפים עם רשימת חד"ש-תע"ל. בצהריים חלף המועד האחרון להגשת ההסכמים הוא היום אחר הצהריים. כך, חד"ש-תע"ל ושתי הרשימות הערביות המתמודדות בבחירות לכנסת, רע"מ ובל"ד, נותרו ללא הסכמי עודפים, שעשויים  לחזק את כוחן בלקפי גם בישראל ביתנו נותרו ללא הסכם עודפים, כמו גם הבית היהודי בראשות איילת שקד, שנמצאת בסקרים מתחת לאחוז החסימה.

יצוין בגוש נתניהו הימני-גזעני כל ארבע המפלגות חתמו על הסכמי עודפים: הליכוד עם הציונות הדתית וש"ס עם יהדות התורה, כך שהחשש מאיבוד קולות מינימלי. בעוד יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו על הסכם וכך גם העבודה ומרצ.

מאז המשא ומתן על איחוד בין רשימות חד"ש, תע"ל ובל"ד נוהלו מגעים בעניין הסכם העודפים בין נציגי חד"ש-תע"ל לבין אנשי בל"ד. רשימת חד"ש-תע"ל פרסמה בצהריים הודעה, שבה הביעה צער על הסירוב של בל"ד. "פנינו אליהם מתוך אחריות ובכוונה לשמור על אווירה חיובית שתתרום להעלאת אחוז ההצבעה בחברה הערבית – מתוך הכרה שכל הייצוג הערבי בכנסת מאוים. זאת למרות כל הסקרים שמוכיחים שהם לא עוברים את אחוז החסימה", נמסר. עוד הוסיפו ברשימה, שמקבלת ארבעה מנדטים בסקרים בחודש האחרון, כי עם קבלת הסירוב של בל"ד בכוונת פעיליה "להמשיך לפעול בשטח כדי להעלות את אחוז ההצבעה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116177