משטרת ירושלים התנפלה שוב על הלוויה פלסטינית: עשרות פצועים ו-16 עצורים

משטרת ירושלים שוב התנפלה אמש (שני) על משתתפי הלווייתו של ואליד א-שריף, בן 23 מבית חנינא, שנפצע קשה בעימותים במסגד אל-אקסא בחודש שעבר ומת מפצעיו בשבת. בהלוויה בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי השתתפו אלפי פלסטינים, ולפי דיווחים בסוכנויות הידיעות הפלסטיניות 71 בני אדם נפצעו, אחד מהם נפצע באורח קשה ליד בית הקברות. כמו כן, השוטרים עצרו 16 בני אדם. חמישה פלסטינים נוספים נעצרו לאחר שנסעו במכונית במהירות לעבר שוטרים, שהגיבו בירי לעברם. עוד נמסר מהמשטרה כי במהלך העימותים נפצעו שישה שוטרים באורח קל.

הלווייתו בירושלים, אמש, של ואליד א-שריף, בן 23 תושב בית חנינא (צילום מסך: הטלוויזיה הפלסטינית)

 

א-שריף נפצע בראשו בחודש שעבר בזמן ששוטרים פרצו למסגד אל-אקסא תוך כדי ירי כדורי ספוג. במשטרה טענו כי הוא יידה לעברם אבנים ואז נחבל כשנפל בעת מנוסתו, אולם גורמים פלסטינים שהיו בהר באותו יום אמרו כי הוא נפגע מכדור ספוג.

א-שריף איבד את הכרתו כתוצאה מהפגיעה ופונה מההר בידי המשטרה לטיפול בבית החולים הדסה הר הצופים. צלמי עיתונות תיעדו שוטרים גוררים אותו כשהוא מחוסר הכרה. בשל מצבו הקשה הוא הועבר לאחר מכן לבית החולים הדסה עין כרם. הוא סבל מפגיעה מוחית והיה מורדם ומונשם מאז 22 באפריל, ובשבת נקבע מותו.

המשתתפים במסע ההלוויה יצאו מאל-אקסא לכיוון בית הקברות ברחוב צאלח א-דין. רבים מהם נשאו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד הכיבוש. הפלסטינים פרסמו תמונות של האמבולנס שנשא את גופתו של א-שריף כשחלונותיו מנופצים וגלגליו מנוקבים בשל הירי של השוטרים עליו. הרשימה המשותפת גינתה את הדיכוי האלים אמש ומסרה כי "המדיניות של הממשלה הזו היא הגרועה ביותר כלפי ירושלים והירושלמים, והיא הורגת ופוגעת בהלוויות ההורגים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112742