היועצים הפרלמנטריים של חברי הכנסת התארגנו והשיגו תוספת שכר של 16%

ועדת הכנסת אישרה אתמול (שני) פה אחד את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת, לשפר את שכרם של היועצים הפרלמנטריים. יצוין שהיועצים הפרלמנטרים התארגנו ובחרו נציגות שדרשה את שיפור תנאי העבודה והשכר. חברי ועד היועצים הפרלמנטריים הם אריאל עמר, היועץ של ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) ומפעילי מק"י; עו"ד יהודה גוטמן, היועץ של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה); לילך זמר טוב, היועצת של ח"כ יואב קיש (ליכוד) ויעל יפרח, היועצת של ח"כ אפרת רייטן מרום (עבודה).

בכנסת מועסקים 360 יועצים פרלמנטריים, עם שכר ברוטו הנע בין כ-9,000 ל-17,000 שקל בחודש. כל חבר כנסת זכאי לשלושה יועצים פרלמנטריים, ויו"ר ועדה לארבעה יועצים פרלמנטריים.

נציגי היועצים הפרלמנטריים יחד עם חברי ועדת הכנסת וחשב הכנסת, אתמול, לאחר אישור תוספות השכר (צילום: הכנסת)

 

חשב הכנסת, חיים אבידור, הציג בישיבה את המלצות הוועדה: שכר היועצים יועלה ב-16% בשתי פעימות: האחת בחודש הבא, בשיעור של 10%, והשנייה של 6% בינואר 2023. הוועדה הציבורית גם קבעה כי תוספת ותק של 1% בשנה תחול על יועץ בעל הסמכה לרבנות או אם למד בישיבה גבוהה או בכולל לפחות שש שנים לאחר הגיעו לגיל 18. תוספת ותק של 4% בשנה תחול על עובד שעבד קודם לכן במשרת אמון אצל מנכ"ל של משרד ממשלתי או מנכ"ל של יחידת סמך ממשלתית כמו הרבנות הראשית.

עוד נקבע שהכנסת תממן ליועץ פרלמנטרי לינה בבית מלון גם במוצ"ש או ביום א' (ולא רק בימי שני, ושלישי) אם הוא מתגורר למעלה מ-100 ק"מ מירושלים, בשל לינת חבר הכנסת בירושלים. סכומי החזר האש"ל של היועצים הפרלמנטריים יוצמדו למדד. יועץ שמתגורר עד 100 ק"מ מירושלים ייהנה מהחזר אשל של 1,845 שקל, יועץ שמתגורר עד 150 ק"מ מירושלים יקבל החזר של 2,255 שקל, ויועץ שמתגורר מעל 150 ק"מ מירושלים יקבל החזר של 2,562 שקל. סכומי האש"ל יעודכנו לפי עליית המדד מדי 1 בינואר בהתאם לעליית המדד בשנה שקדמה. בעניין השתתפות הכנסת בהוצאות היועץ בטלפון נייד, נקבע כי היועצים יקבלו סך של 105 שקל, ישירות לחשבונם בכל חודש, ללא צורך בהצגת חשבונית מס. תשלום זה יחויב בתשלום מס הכנסה.

מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, אמר שההסכם האחרון בין הכנסת ליועצים הפרלמנטריים נחתם בשנת 2014. מאז לא חל שינוי בשכרם. ח"כ אחמד טיבי (תע"ל – הרשימה המשותפת) הדגיש שהציבור לא חשוף לעבודת היועצים אך החלק הארי של עבודת החברי הכנסת מתבצע על-ידם "ולכן אנחנו מתגייסים לטובת תגמול הולם לשכרם".