מזכ"ל האו"ם גוטרש: נוצר קונצנזוס בינלאומי נגד פעולה צבאית ישראלית ברפיח

"נוצר קונצנזוס בינלאומי נגד פעולה צבאית ישראלית ברפיח", כך אמר הבוקר (שני) מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בעת ביקור בירדן. שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי ערך מסיבת עיתונאים לצד מזכ"ל האו"ם והוסיף: "אנו דורשים הפסקת אש מיידית ברצועת עזה והכנסה של סיוע הומניטרי". הוא הוסיף כי ירדן תמשיך לשתף פעולה עם האו"ם "נגד ההפרות הישראליות של הדין הבינלאומי", לדבריו. יצוין שמשרד הבריאות בעזה מסר היום כי מתחילת המלחמה נהרגו 32,333 פלסטינים בעזה ו-74,696 נפצעו – רובם נשים וילדים.

גוטרש הדגיש בשיחה עם העיתונאים בעמאן: "העברת סיוע הומניטרי לעזה מחייבת הפסקת אש מיידית. הפתרון היחיד לסכסוך הוא שתי מדינות. מתן סיוע לעזה פירושו פתיחת מעברים נוספים והסרת ההגבלות בצד הישראלי". בהתייחסו לרפיה, אמר גוטרש כי גוברת ההסכמה הבינלאומית שיש לומר לישראל כי יש צורך בהפסקת אש וכי פעולה ברפיח תגרום לאסון הומניטרי. "שמעתי על כך מארה"ב, מהאיחוד האירופי וכמובן מהעולם המוסלמי, יש לומר בבירור לישראל – פלישה קרקעית לרפיח עלולה להביא לאסון הומניטרי", אמר גוטרש.

גם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס הזהירה אתמול בפני תקיפה ישראלית ברפיח, ואף הבהירה כי ייתכנו השלכות על היחסים בין המדינות. "היינו ברורים בכך שכל פעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה", אמרה האריס בראיון ששודר ברשת אי.בי.סי. "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת. יש 1.5 מיליון איש שם שהם שם כי אמרו להם ללכת לשם", הדגישה. דבריה של סגנית הנשיא, שהם הנחרצים ביותר מצד הממשל האמריקני נגד המבצע המתוכנן ברפיח, מצטרפים לדברים שאמר גוטרש בדבר "הסכמה בין-לאומית ברורה שפעולה קרקעית ברפיח תגרום לקטסטרופה הומניטרית".

אתמול שוחח גוטרש עם עובדי סיוע בצד המצרי של רפיח ומאוחר יותר צייץ "עובדי הסיוע זקוקים למשאבים, לגישה ולביטחון עכשיו". הוא ציין: "כמה מהם, בעלי עשרות שנים של ניסיון, אמרו שהם מעולם לא נתקלו במצב קשה כל כך".

בתוך כך, הבוקר סין הודיעה על תמיכתה בהצעת החלטה חדשה במועצת הביטחון של האו"ם שדורשת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה, כמה ימים אחרי שהטילה וטו על הצעה אמריקנית. "סין תומכת בהצעת ההחלטה ומשבחת את אלג'יריה ומדינות ערביות אחרות על עבודתן בנושא", מסר דובר משרד החוץ של סין. "אנו מקווים שמועצת הביטחון תאשר אותה במהרה ותשלח איתות חזק בקריאה לסיום התוקפנות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128200/