פיטורי מרצים צפויים באקדמיה לאמנות בצלאל; אסיפת חירום של הסגל הזוטר באונ' ת"א

הנהלת האקדמיה לאמנות בצלאל הודיעה כי בוחנת פיטורי מרצים בשל בעיות כלכליות. כך פורסם השבוע על ידי לירן כוג'הינוף ומיכל שטורכן, בתוכנית "גם כן תרבות" בתאגיד השידור הציבורי.

הקיצוצים עליהם הודיעו בבצלאל נבעו לטענתם בשל בנייתו ארוכת השנים של המבנה החדש של האקדמיה, שגררה בעיות כלכליות גם אחרי השלמתו וחניכתו. המהלך צפוי לכלול צמצום במספר המרצים וביטול השעות הנוספות לעובדים מנהליים – בין השאר כדי לממן את תחזוקת המבנה שממוקדם במרכז ירושלים.

הנהלת האקדמיה החלה בסבב פגישות עם ועד העובדים ועדכנה לקראת שנת הלימודים הבאה כי המוסד נמצא בגירעון. "אנו נמצאים בפתחה של תקופה מאתגרת במיוחד. האקדמיה נכנסה לגירעון, ויש לכך השלכות הנוגעות למשרות שלנו, לתנאי העבודה, וכן לפגיעה באיכות ההוראה", נכתב במצגת שהועברה למרצים בבצלאל. "בעקבות כך, נוצר עקב המעבר לבניין החדש, הוצאות תפעול שגלשו הרבה מעבר לצפי, וסיבות נוספות".

יצוין שהיום (שלישי) תתקיים אסיפה חירום שך ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל- נגד הפיטורים הצפויים בפקולטה למדעי הרוח. מארגון הסגל הזוטר נמסר לאלפי חבריו "לאחרונה הגיע לידינו מידע מטריד מאוד על כוונת הפקולטה למדעי הרוח לפטר כמחצית מסגל ההוראה החל מסמסטר ב' תשפ"ד, וביתר שאת בשנת הלימודים תשפ"ה".

על סדר היום לאסיפה הכללית הדחופה: עדכון לגבי הכוונה לפטר ולצמצם שעות הוראה של חברי סגל הוראה ומחקר; הצעות לדרכי התמודדות עם מדיניות הפיטורים והצמצומים של ההנהלה, הצבעה על הכרזת סכסוך עבודה מול האוניברסיטה והצבעה על אישור צעדים ארגוניים, כולל שביתה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128190/