עשרות פעילי ארגוני סגל בהשכלה הגבוהה דורשים להביע סולידריות עם פרופ' שלהוב-קיבורקיאן

ביוזמת אקדמיה לשוויון, עשרות פעילי ארגוני הסגל הזוטר והבכיר במוסדות להשכלה גבוהה פנו השבוע לראשי ארגון הסגל באוניברסיטה העברית בבקשה כי ייצגו את פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מול ההנהלה. פעילי הוועדים בעבר ובהווה, קראו להפעיל את כוחו הארגוני של הסגל על מנת להגן על זכויות העובדים ועל חופש הביטוי של פרופ׳ שלהוב-קבורקיאן ושל מתנגדי מלחמה וקולות ביקורתיים אחרים. המכתב נשלח ביוזמת צוות מאבקי עובדים של אקדמיה לשוויון, והוא הופץ ברשתות החברתיות.

יצוין שיו"ר ארגון הסגל הבכיר באוניברסיטה העברית, פרופ' שאול אורג, שיגר בשבוע שעבר מכתב לראשי המוסד ובו ביקורת קשה על הצעדים שננקטו נגד חברה בארגון. לדברי אורג "ההחלטה התקבלה שלא בהתאם לתקנון המשמעת או לכל תקנון אחר, ומבלי שניתנה לפרופ' שלהוב־קיבורקיאן הזדמנות להגיב כלפיה". לדבריו "התפקיד המרכזי של ארגון עובדים הוא להגן על זכויות חברי הסגל, הכוללות את הזכות להליך תקין". עוד דרש הארגון לבטל את ההליכים שננקטו נגדה שהסתיימו בשבוע שעבר.

אקדמיה לשוויון תקיים מחר (רביעי) מפגש מקוון בכותרת "אקדמיה על סף תהום – סולידריות עם נדירה שלהוב-קיבורקיאן" בהשתתפות הפרופסורים אותי בת-אל (אוניברסיטת תל-אביב), מיכאיל קרייני (האוניברסיטה העברית), מהא סבאח-כרכבי (אוניברסיטת בן גוריון) וגדי אלגזי (אוניברסיטת תל-אביב).

בתוך כך, יותר מ-730 מרצים וחוקרים פרסמו הודעת תמיכה בפרופ' שלהוב-קיבורקיאן שהושעתה מאוניברסיטה העברית בעקבות ריאיון שהעניקה בו תקפה את המלחמה בעזה ושעוכבה ביום שישי האחרון בביקורת הגבולות בנתב"ג עם שובה לישראל מביקור בחו"ל. היא שוחררה אך נאמר לה כי בהמשך היא תיחקר בידי המשטרה.

בין החותמים על הודעת התמיכה, מרצים וחוקרים מארה"ב, ישראל, צרפת, בריטניה, גרמניה, אירלנד, הולנד, שווייץ, טורקיה, בלגיה, פורטוגל, פינלנד, מרוקו, ברזיל, ספרד, צ'ילה, יפן, פולין, ניו זילנד, ירדן, נורבגיה, איטליה, קנדה ודרום אפריקה. רבים החותמים עם מרצים ישראלים המלמדים במוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל. בין היתר נאמר בגילוי הדעת כי מדובר ב"פגיעה חמורה שתוביל לערעור נוסף לכל שיתוף פעולה בעתיד עם האוניברסיטה העברית". "אין כל יסוד בריאיון שהעניקה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן בכך שהיא תומכת בטרור… האשמות נגדה מקורן בתנועות פשיסטיות", נאמר עוד. "רדיפה שלהוב-קיבורקיאן היא הוכחה נוספת שהמוסדות להשכלה גבוהה הפכו לכלי נוסף שבידי ממשלת הימין הקיצוני בישראל כדי לסתום פיות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128123/