חד"ש על החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש בעזה: צעד חשוב לקראת סיום המלחמה

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה אתמול (שני) הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש מיידית ברצועת עזה במהלך חודש רמדאן. ארה"ב נמנעה בהצבעה ולא הטילה וטו — וההצעה עברה. ההצעה שאושרה קוראת גם לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס מיד ובלי תנאים. יצוין שזו הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שארה"ב אינה בולמת הצעה להפסקת אש באו"ם.

את ההצעה קידמו עשר מדינות: אלג'יריה, גינאה, אקוודור, יפן, מלטה, מוזמביק, סיירה לאון, סלובניה, דרום קוריאה ושווייץ. כמו כן היא קוראת "להבטיח גישה הומניטרית כדי לתת מענה לצרכים הרפואיים וההומניטריים האחרים" של תושבי הרצועה ודורשת מהצדדים "לעמוד בהתחייבויותיהם על פי החוק הבינלאומי עם כל בני אדם שהם עוצרים".

בעקבות ההצבעה ביטל ראש הממשלה בנימין נתניהו את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון בראשות השר רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי, והאשים את וושינגטון כי היא "נסוגה מעמדתה העקבית ופגעה במאמץ המלחמתי". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ארה"ב הודיעה קודם לכן כי היא תאפשר להצעה לעבור אך "זו נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה"ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה".

בחד"ש שיבחו את החלטת מועצת הביטחון הדורשת הפסקת אש מיידית שתוביל להפסקת אש ממושכת, ולשחרור חטופים, ולדבריה "היא צעד חשוב של הקהילה הבינלאומית שאומרת שמלחמת החורבן בעזה חייבת להיגמר. על ממשלת ישראל לכבד את הקונצנזוס הבינלאומי ולפעול לעסקה מידית שתביא לסיום הלחימה, ולקידום פתרון מדיני המבוסס על סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית – על בסיס החלטות או״ם קודמות."

אך בחד"ש הבהירו "אנחנו יודעים שממשלת הימין הקיצוני לא תעשה את זה, ותמשיך בהתנגשות חזיתית עם אך עמדת העולם כולו. עלינו להפילה ולהציב אל מולה אלטרנטיבה אמיתית". ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף: "אני מברך את החלטת מועצת הביטחון שקוראת להפסקת אש ולשחרור כל החטופים. מול ההפקרה המכוונת של נתניהו, אנחנו קוראים לזה כבר חודשים ועכשיו הגיע זמן מעשה: הפסקת אש מוחלטת, שחרור החטופים והשבויים, משא ומתן מדיני לשלום צודק. זאת הדרך!".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128338