טבח בעזה: 13 הרוגים בפעולת צה"ל ובהם חמש נשים ושלושה ילדים; 20 אזרחים נפצעו

שלושה מבכירי הג'יהאד האיסלאמי נהרגו השבוע (9.5) בעקבות תקיפת צה"ל ברצועת עזה יחד עם עשרה אזרחים, בהם חמש נשים ושלושה ילדים. בנוסף נפצעו 20 בני אדם. שני ילדיו של בכיר הג'יהאד האסלאמי טארק  עז א-דין, עלי ומיאר, נהרגו יחד עמו. בתו בת החמש של חליל אל-בהתיני, ממפקד מרחב הצפון בג'יהאד, נהרגה יחד עם אביה ואמא. קרובת משפחה נוספת של אל-בהתיני, ליילא, נהרגה גם היא. ופא גנאם, אשתו של מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד, נהרגה יחד עם בעלה. בתקיפה נהרגו חמישה אזרחים נוספים, משתי משפחות שונות. במשפחת חסואן נהרגו ד"ר ג'מאל חסואן, אזרח רוסיה ולשעבר יו"ר איגוד רופאי השיניים בעזה, אשתו מירוות ובנו יוסף, גם הוא רופא. עוד נהרגו האחיות דאניה ואימאן עדס.

חד"ש ומק"י פרסמו הודעת גינוי משותפת בכותרת "העם הפלסטיני משלם שוב את מחיר ההישרדות של ממשלת הפירומנים – נצא מיד למחאה נגד הטבח בעזה!". "העם הפלסטיני שוב משלם בדמו את מחיר הישרדותה של ממשלת הפשיסטים הפירומנים. המבצע הזה הוא תגובה לאולטימטום פוליטי של בן גביר, שדרש מתקפה אכזרית על הפלסטינים. גם לפיד וגנץ מבינים את השיקולים הפוליטיים מאחורי הטבח הנפשע הזה, אך הם בוחרים שוב לתמוך בהסלמה מסוכנת ולברך על המבצע במקום לסמן אלטרנטיבה מהותית", נאמר עוד בהודעה.

"דווקא כשהתותחים רועמים, המחאה נגד הממשלה הזו צריכה להחריף, עם מסר מאוד ברור: אין דמוקרטיה עם כיבוש, אין דמוקרטיה עם פגיעה באזרחים", הדגישו. חד"ש ומק"י הודיעו שיציעו בפני ועדת המעקב, שורה של צעדי מחאה בחברה הערבית, ותיצור קשר עם הכוחות הדמוקרטים היהודיים כדי לצאת בקריאה חד משמעית נגד המבצע. על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש) "טבח בעזה שמטרתו אחת: השארת מפלגת הזוהמה הגזענית בממשלה. הדם שנשפך, ועוד יישפך, בראשה של ממשלת הטרור הכהניסטית. נמשיך להיאבק נגד פשעי הכיבוש ולמען שלום צודק לטובת שני עמי הארץ".

תנועת שלום עכשיו גינתה את התקיפה הרצחנית ומסרה "מיליארדים לסמוטריץ׳, דמים לבן גביר ואלפי ילדים במקלטים בעוד סבב חסר תוחלת. זה המחיר של ממשלת הבלהות שהשתלטה על ישראל. גם הבוקר חייבים להגיד: אין ולא יהיה פתרון צבאי לבעיה מדינית". לדברי תנועת יש גבול "המתקפה באמצע הלילה, שהפרה הפסקת אש, כבר הובילה לנזק רב ועלתה בחייהם של אזרחים – ומספר הנפגעים בשני הצדדים צפוי רק לעלות. התקיפה מרחיקה כל הסכם שיכול להביא פתרון אמיתי של שלום ובטחון בין העמים. חשוב לזכור: הסיבות למלחמה הזו פוליטיות, היא הסחת דעת. המשבר בממשלה הזו ברור, והתועלת שהיא שואבת מהמלחמה ברורה. אנחנו מוחים, מתנגדים ולא ניקח חלק. כן לשלום, לא לאלימות".