ח"כ כסיף בהצעת דחופה בכנסת דורש לתקצב את התנועה 'כנפיים של קרמבו'

תנועת "כנפיים של קרמבו", המקיימת פעילות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בשילוב ילדים בני נוער בריאים, הודיעה אתמול (ראשון) על ביטול מחנות הקיץ של התנועה, עקב קשיים תקציביים. במכתב להורי החניכים ציינה התנועה ירידה בתמיכת משרדי הממשלה בפעילות התנועה.

"לצערנו ולאכזבתנו הרבה, התמיכה של משרדי הממשלה השונים ירדה משמעותית. הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות ומורכבות בכדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה. אי לכך, וכצעד ראשון, אנו נאלצות להודיע שלא נקיים השנה את מחנה הקיץ התנועתי", נאמר בהודעה.

בעקבות הקשיים הכלכליים של התנועה, ח"כ עופר כסיף הגיש הבוקר הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת. לדבריו "כנראה שתקצוב תנועה חשובה זו לא נמצא על סדר יומה של הממשלה המעדיפה מלחמה על פני רווחה". "במסגרת דיוני התקציב יש להוסיף את התקצוב הסדיר של 'כנפיים של קרמבו' על מנת להבטיח את המשך פעילותה הסדירה".

התנועה, שהוקמה ב-2002, פועלת ב-92 סניפים ברחבי הארץ ולפי פרסומיה, בפעילותה משתתפים 9,000 חניכים. לפי אתר גיידסטאר, המחזור הכספי של כלל פעילות העמותה עמד ב-2021 על כ-44 מיליון שקל, מתוכם כ-10 מיליון שקל מקורם במשרדי הממשלה השונים.