ח"כ תומא-סלימאן: בן גביר פועל במכוון נגדנו הנשים ומעודד את הרצח הבא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מעוניין לרוקן מתוכן את חוק האזיק האלקטרוני. כך פורסם אמש (ראשון) באתר "וויינט". בחודש שעבר נפלה בכנסת הצעת חוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה ברוב של 54 מתנגדים מול 53 שהצביעו בעד.

החוק הופל בידי קואליציית הימין על פי בקשת בן גביר שהתחייב להביא תוך חודש את החקיקה הממשלתית בנושא במטרה לעשות בה כמה שינויים ולהפוך אותה ל"מאוזנת יותר". אלא שהשינויים שמתכנן השר מרוקנים את החוק מתוכן – ולא יסייעו לנשים וילדים במעגל האלימות.

על פי הידיעה של הדר גיל-עד בימים האחרונים הוסיף השר בן גביר הסתייגויות לחוק, לפיהן אזיק אלקטרוני יוצמד רק לאדם שהורשע לפחות פעם אחת בעבר, ושעבר הערכת מסוכנות. השינויים, שמנוגדים לחלוטין להמלצות גורמי המקצוע בתחום, הועברו להערות ממשלה. גורמי מקצוע מתריעים כי המהלך ירוקן את החוק מתוכן – ויפגע ביכולתו להגן על נשים שנמצאות בסכנה, מאחר שבמקרים רבים לא קיימת הרשעה קודמת.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) הגיבה בזעם לכוונת בן גביר. לדבריה "התנית הצמדת האזיק האלקטרוני לגבר אלים בקיום הרשעה קודמת מוכיח שהשר לא מבין כלום באלימות מגדרית, ועוד יותר בהליכי יישום החוק בנושא. מעל לכל הוא מוכיח שאין לו יכולת להבין את המידע המקצועי שמועבר אליו. במקום להחיל דין רציפות על הצעת החוק שיזמתי וקידמתי עוד מ-2016".

"בן גביר פועל במכוון נגדנו הנשים ומעודד את הרצח הבא. המשוואה שבה גברים אלימים מסתובבים חופשי וזוכים לתמיכה מהשר שממונה על הנושא חייבת להסתיים ואנחנו נסיים אותה. דם נשים אינו הפקר", הדגישה היו"ר לשעבר של הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת.

 

עוד בנושא:

ממשלת הימין נגד הנשים: בן גביר מעכב את חוק האיזוק האלקטרוני של גברים אלימים