מאות אלפים הפגינו נגד ממשלת הימין; עיסאם מח'ול: אין דמוקרטיה בלי זכויות עובדים

המחאות ההמוניות נגד ממשלת הימין נמשכו אמש (מוצ"ש), זה השבוע ה-16, בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה המרכזית בקפלן בתל-אביב התקיים מייצג לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. במהלך ההפגנות נערכו מחוות ליהונתן גפן. בין השאר, אושיק לוי דיבר על חברו ושר את "יונתן סע הביתה".

על פי המארגנים כ-380 אלף אזרחים השתתפו במחאות שנערכו אתמול, 165 אלף מהם ברחוב קפלן בתל-אביב. עוד נמסר כי רבבות צעדו בחיפה, 28 אלף בנתניה, כ-15 אלף בירושלים, 13 אלף בהרצליה, 7 אלף בראשון לציון, 5 אלף בחולון  ו-3.5 אלף מפגינים ברחובות.

בעצרת של הגוש נגד הכיבוש ברחוב קפלן השתתף יו"ר חד"ש וח"כ לשעבר עיסאם מח'ול. "אין ולא יכולה להיות דמוקרטיה עם כיבוש. אין ולא תהיה דמוקרטיה בלי שוויון לאומי לציבור הערבי בישראל. לא תהיה דמוקרטיה עם חוק הלאום. לא תהיה דמוקרטיה בלי הגנה על זכויות העובדים וזכותם להתארגן ולהיאבק ולמחות ולהפגין", הדגיש.

בעצרת שנערכה בבאר שבע השתתף ראיד אבו אלקיעאן, פעיל חברתי מכפר אום אלחיראן הבלתי מוכר בנגב, שדיבר על הגירוש השני מאז קום המדינה, הצפוי לו ולמשפחתו מהכפר כדי להקים על חורבותיו את הישוב היהודי חירן. "אני מאחל לכל החוגגים והחוגגות חגי אביב שמחים, ליהודים וערבים. לפני יומיים סיימנו את חודש הרמדאן. חודש של צום, של קדושה ושל התבוננות פנימה. ביום רביעי חגגנו בכפר יהודים וערבים בארוחת פתיחת צום, בימים אלה אנחנו חוגגים את סיומו בעיד אלפיטר. חג שמח – כול עאם ואנתום בח'יר!", בירך בסוף נאומו את אלפי המתכנסים.

יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו הערב באירוע הפתיחה של כינוס ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. זאת, על רקע ההפגנה המתארגנת בגני התערוכה בתל-אביב ורצונם של המפגינים לשבש את נאומו במחאה על ההפיכה המשטרית. נתניהו היה אמור לשאת דברים, יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, באירוע הפתיחה של הכינוס השנתי, שמתקיים השבוע באופן חגיגי לציון יום העצמאות ה-75 לישראל, אולם לשכתו עדכנה את מארגני הכנס שראש הממשלה לא ייטול בו חלק בסופו של דבר "בשל אילוצי לוח זמנים".

 

עוד בנושא:

ח”כ עודה בהלווייתו של יהונתן גפן: שלח לי צילום עם הפתק ‘ום’ בידו