יו"ר נעמת: התותחים רועמים, נשים נרצחות והמדינה איבדה עניין באלימות במשפחה

"התותחים רועמים, נשים נרצחות והמדינה איבדה עניין באלימות במשפחה", כך מסרה הבוקר (שני) יו"ר נעמת חגית פאר, בתגובה לחשד של רצח נוסף של אישה. "ברקע המלחמה נשים ממשיכות להירצח ולסבול מאלימות בתוך ביתן כשממשלת ישראל, ולו למען מראית העין לא מנסה להילחם בתופעה. רישיונות נשק מחולקים ללא בקרה, חוק האיזוק האלקטרוני לא מיושם ותקציבים נגרעים מהגופים המטפלים. עד סיום המלחמה, לצד רשימת הקורבנות הישירים, תהיה רשימת נרצחות ארוכה כתוצאה מהטרור הזה", הדגישה.

גופת אישה בת 48 נמצאה אתמול עם סימני אלימות בדירתו של בן זוגה בעפולה. צוותי הצלה הגיעו למקום וקבעו את מותה. המשטרה עצרה את בן זוגה ואת אחיו וחוקרת חשד לרצח. כמו כן, ביום ראשון בשבוע שעבר (3.3) נרצחה ברכבה בדרכה לשפרעם אמל כטיב (53). היא נדקרה למוות תוך כדי נהיגה. בן זוגה ואב חמשת ילדיה, עמו החלה בהליכי גירושין, הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר בחשד למעשה.

יצוין שמהדו"ח השנתי על "פמיסייד" (רצח נשים על רקע מגדרי) בישראל, שמפרסם ארגון "התצפית הישראלית על רצח נשים"', עולה כי בשנת 2023 נרצחו בישראל 29 נשים. 22 ממקרי הרצח היו על רקע של "פמיסייד" מובהק, והשאר על רקע פלילי. זאת, לעומת שנת 2022 – אז עמד מספר מקרי רצח הנשים על רקע מגדרי על 24.

לעיון בדו"ח של "התצפית הישראלית על רצח נשים"':

https://www.israelfemicide.org/_files/ugd/c56ba7_62bac17c507f4c9f9fd469b988a20b18.pdf