מק"י ביום האשה – סיום המלחמה אינטרס עליון של הנשים; עצרת בטייבה והפגנה באום אל-פחם

לרגל יום האישה הבינלאומי, 8 במרס, המצוין היום (שישי) ברחבי העולם, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) פרסמה ברכה לחברותיה ולכלל הנשים הערביות והיהודיות, הישראליות והפלסטיניות.

מק"י מעלה על נס את הנשים  הנוטלות חלק במערכה לסיום המלחמה בעזה והפשעים הנלווים לה; לשלום ישראלי-פלסטיני צודק ויציב; נגד ההפיכה המשטרית ולהגנת הדמוקרטיה; נגד דיכוי הנשים ואפלייתן ולמען שוויון מלא בעבודה, בחברה ובמשפחה. מק"י מחזקת את ידי החברות הערביות והיהודיות, אשר הובילו וממשיכות להוביל פעילות ציבורית להגנת זכויות הנשים והילדים, נגד הכיבוש ונגד כל אפליה וגזענות. בהתמדתן זו הן זוכות בהערכה ובכבוד.

מק"י מגנה את הפשעים הרצחניים של בריוני החמאס ב-7 באוקטובר 2023. אנו מוקיעים את הניסיון להצדיק באמצעותם את פשעי המלחמה הנוכחית בעזה. אנו מזהירים מפני ההשלכות הנוראות של המחסור במי שתיה, במזון, בדיור ובטיפול רפואי ברצועה על התושבים, ובמיוחד על נשים וילדים. מרחץ דמים צפוי ללוות את הכיבוש המתוכנן של רפיח, בה נמצאים למעלה ממיליון עקורים.

מק"י תמשיך להיאבק לסיום הכיבוש, להפסקת הנישול והריסת הבתים, לפינוי ההתנחלויות ולכינון פלסטין עצמאית בצד ישראל. ברכתנו לנשים הפלסטיניות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובגולן הלוחמות לעצמאות ולמען חירות בני עמן; לנשים המתמודדות מדי יום עם הפשעים שמבצעים צבא הכיבוש וכנופיות המתנחלים. ברכה חמה שלוחה לסרבניות ולסרבני הגיוס למלחמה.

לדברי המפלגה הקומוניסטית "ממשלת נתניהו ובן גביר, נאמנה לתפיסותיה הגזעניות והפאשיסטיות, ממשיכה לערער את הדמוקרטיה המוגבלת הקיימת. אך היא כשלה בניסיונה המקארתיסטי להדיח את ח"כ עופר כסיף (חד"ש). מול ונגד המגמות הפאשיסטיות, חיונית מערכה יהודית-ערבית רחבה ביותר.  המלחמה בעזה מחמירה בישראל את העוני והאלימות במשפחה. כדי לממן את המלחמה – מקצצים בתקציבים לשירותים החברתיים. גובר המחסור במורות, בעובדות סוציאליות ובפסיכולוגיות בשירות הציבורי. מדיניותה של הממשלה הימנית-הקיצונית פועלת להרחקת הנשים מהמגרש הפוליטי ולקיצוץ בייצוגן באמצעות חקיקה ובאי-מינוי נשים לתפקידים בכירים".

כמו כן, המפלגה הקומוניסטית הישראלית תמשיך ללא לאות במערכה לביעור האפליה, הדיכוי והאלימות כלפי נשים, למען שוויון האישה ולחיזוק מעמדה בכל תחומי החיים. נתמיד במערכה נגד חוקים גזעניים כמו חוק הלאום, חוק קמינץ והחוק נגד איחוד משפחות; לביעור כל מעשי האלימות נגד נשים. מק"י  רואה במאבק לשוויון הזכויות של נשים בכל התחומים חלק מרכזי במאבק הציבורי להגנת החירויות הדמוקרטיות ולצדק חברתי.

יצוין שמחר תיערך עצרת של נשים יהודיות וערביות בטייבה לציון יום האשה הבינלאומי ביוזמת תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד"י), בשעה 11:00 במועדון חד"ש ע"ש עת'מאן אבו ראס. אל היוזמה הצטרפו, בין היתר, עומדים ביחד, אמהות, נשים נגד אלימות, מאבק סוציאליסטי ועוד. כמו כן, בשעה  15:30 תתקיים הפגנה ערבית-יהודית באום אל-פחם נגד המלחמה בעזה ביוזמת חד"ש בקריאה "לעצור את ההשמדה, ההרס, הרג הילדים וההרעבה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/101142