ארגוני זכויות אדם קוראים לחקור את הריגתו של מנהיג האופוזיציה הסוציאליסטי בצא'ד

ארגוני זכויות אדם בעולם קוראים לחקור את נסיבות הריגתו של מנהיג האופוזיציה בצ'אד, יאיא דילו דג'רו בטז'י, שעמד בראש מפלגת סוציאליזם ללא גבולות. לטענת השלטונות דג'רו נהרג במהלך חילופי אש בינו לבין כוחות הביטחון בעת שהתנגד למעצרו.

דילו היה אחד המועמדים המובילים לנשיאות צ'אד שקראו תיגר על הנשיא המכהן מהמט אידריס דבי איטנו שמונה על ידי שלטונות הצבא לנשיא הזמני של צ'אד מאז מות אביו בשנת 2021. הארגון הבינלאומי "משמר זכויות האדם" טוען כי "מותו האלים מדגיש את הסכנות העומדות בפני פוליטיקאים מהאופוזיציה בצ'אד, במיוחד כשהבחירות קרבות". הבחירות לנשיאות בצ'אד צפויות להתקיים בתחילת חודש מאי והן יסיימו תקופת מעבר של שלוש שנים תחת שלטון צבאי.

במפלגתו של דילו, שעמד בראש חזית מפלגות האופוזיציה נגד השלטון הצבאי, נמסר כי "מדובר ברצח בדם קר שנעשה בידי אנשי המשמר הרפובליקאי". לטענת דובר המשטר "דילו נהרג בעת שהתנגד למעצרו תוך שימוש בנשק חם". לדברי תומכי דילו בעת הפשיטה נהרגו עוד עשרות מפעילים ששהו במטה המפלגה בבירה נג'מנה. יצוין שבניסיון מעצר קודם של דילו, ב-27 בפברואר 2021, כוחות המשמר הרפובליקאי פשטו על ביתו, הרגו את אימו ואת בנו, אך הוא הצליח להימלט.