ביפו נערך אירוע לציון שנה למותו של פעיל מק"י וחד"ש הוותיק סלאח מסרי

באולם הראביטה נערך ביום חמישי אירוע לציון שנה למותו של החבר סלאח מסרי (אבו סעיד). בין משתתפי האירוע: יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה; מועמד הרשימה כולנו העיר לראשות העיר ת"א-יפו, עו"ד אמיר בדראן וח"כ לשעבר דב חנין, מראשי מק"י.

מסרי נולד 1929, בבית עץ בגבול בין כרם התימנים למנשייה, בשטח שהיום נמצאים עליו תחנות האוטובוסים של מסוף "כרמלית". אביו נפטר בילדותו ונקבר בבית העלמין עבד א-נבי שנהרס ב־1948; כיום מלון הילטון בכיכר העצמאות שבצפון תל אביב. הוא גדל עם אמו ושתי אחיו – שעדיין נמצאים בגלות. בנערותו הצטרף למפלגה הקומוניסטית בהזמנת חברו ושכנו שמשפחתו התגוררה בשכירות בחדר בבית אמו, בן ציון צארום.

ב־1948 נאלץ סאלח עם משפחות לעזוב את הבית, וסיפר שרק יצאו ממנו וראו אותו נשרף מאחוריהם שהיה עשוי מעץ. לאחר טלטולים שונים במהלך המלחמה, הוא מצא עצמו עם סיום עיקר הקרבות כלוא על ידי המצרים עם עוד 30 קומוניסטים פלסטינים בתא מעצר במחנה אבו עגילה ליד אל עריש. צבא הישראלי לקח אותם בשבי לאחר שכבש את האזור לכמה שבועות והעבירם למתקן כליאה צבאי בבאר שבע.

הם שוחררו כעבור כשנה אך לא הותר להם לשוב ליישובם הקודם בצווי הממשל הצבאי מחשש למימוש זכות השיבה. סאלח בכל זאת חזר ליפו, אך לא לביתו שכאמור נשרף עד היסוד. מאז הקים משפחה וגידל שני בנים וארבע בנות, עשרות נכדים. כל חייו היה אוהד וחבר בסניף יפו של מק"י וגם חד"ש ונכח בכל מאבק לצדק ושוויון כמעט עד יומו האחרון לפני כשנה. יהי זכרו ברוך.