בחיפה ייערך אירוע לציון 8 שנים לפטירתו של הסופר סלמאן נאטור

ערב מיוחד לציון שמונה שנים לפטירתו של הסופר סלמאן נאטור ייערך בחיפה בשבוע הקרוב. סדרת מַכְּתוּבּ ומרכז מוסאוא ישיקו את התרגום של הספר "הולך על הרוח" של נאטור במהלך האירוע שייערך ביום רביעי בשעה 19:30 במרכז "אלכרמל" מרכז תרבות, חינוך וזכויות אדם של מרכז מוסאוא, רח' סנט לוקס 5, חיפה.

הספר "הולך על הרוח" מכנס שלוש יצירות של נאטור לכדי רומן מסעות המוביל את הקוראים בשבילים סמויים מן העין של הארץ, של המולדת ושל הזיכרון. הסיפורים תורגמו לעברית על ידי ד"ר יוני מנדל, ונאטור הספיק לערוך את התרגום טרם פטירתו. בערב ההשקה ישתתפו: ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא; נורית חג'אג', פעילה חברתית ואשת רוח; פרופ' יהודה שנהב-שהרבני, העורך הראשי של מַכְּתוּבּ; ד"ר רביעה בסיס, אשת חינוך ופעילה חברתית; פרופ' מנדל, עורך משנה בסדרת מַכְּתוּבּ וד"ר ראויה בורבארה, סופרת וחוקרת.

נאטור, שנולד ב-1949 בדליית אל-כרמל והתגורר בה עד מותו, הוא מאנשי הרוח הערבים-פלסטינים הבולטים בישראל, סופר, מחזאי, עורך ומתרגם. ערך וכתב בעיתון "אל-אתיחאד" ו "אלג'דיד", ערך כתבי עת לספרות ואמנות, פרסם יותר משלושים ספרים ותרגם יצירות רבות מערבית לעברית ומעברית לערבית. היה חבר בהנהגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י). הוא גם ניהל במשך שנים רבות את מכון אמיל תומא לעיונים פלסטיניים וישראליים בחיפה.