אם לארבעה נרצחה בחיפה; ח"כ תומא-סלימאן: הממשלה חייבת ליישם את התוכנית למאבק באלימות כלפי נשים

מייסר עותמאן בת 27, נרצחה הבוקר (רביעי) בשכונת חליסה בחיפה, וירויה בראשה.  כוחות המשטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות המקרה. על פי החשד עולה כי מדובר ברצח נוסף במסגרת אלימות במשפחה.

כוחות משטרה והצלה, הבוקר, בזירת הרצח בשכונת חליסה בחיפה (צילום: מד"א)

 

עותמאן הייתה גרושה ואם לארבעה ילדים, שהיתה בזוגיות. לפחות שניים מילדיה נכחו היון בדירה בזמן הירי. חובש במד"א, אחמד טואפשי, עדכן כי כשהגיעו למקום חברו למשטרה ונכנסו לדירה. "ראינו אישה מחוסרת הכרה עם פציעה חודרת בגופה, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ונאלצנו לקבוע את מותה במקום", סיפר.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שייסדה את העמותה "נשים נגד אלימות", התייחסה רצח ואמרה "האישה הערבית השישית שנרצחת השנה חייבת להיות האחרונה. הרצח המזעזע בחיפה של אם מול עיני ילדיה הקטנים צריך לעורר רעש ציבורי. מייסר עותמאן נרצחה בביתה על ידי אלמוני, אבל הניסיון מראה שאותו אלמוני הוא כנראה גבר שקשור אליה. הממשלה חייבת לאשר וליישם מיד את התוכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים".

"הלב נשבר מול הרצח המזעזע בחיפה, של אישה מול עיני ילדיה שנותרו יתומים", הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש). "הבוקר התפרסם דו"ח מבקר המדינה שחושף את המחדלים בטיפול באלימות נגד נשים. הממשלה חייבת להעביר את התקציבים הנדרשים למיגור התופעה, ואנחנו הגברים מכל הלאומים צריכים לקחת אחריות ולהיאבק בה עד שתעלם מהחברה שלנו".

גם יו"ר נעמת חגית פאר אמרה בתגובה לרצח הצעירה, וברקע פרסום דו"ח מבקר המדינה היום, כי "מדובר במחדל מתמשך של ממשלות ישראל לדורותיהן. בדיבורים ובתוכניות ישראל היא אלופת העולם אבל במימוש הלכה למעשה הציון הוא נכשל – הכישלון הזה עולה בחיי אדם, כפי שהוכח באופן מצמרר רק היום ברצח אישה נוספת בחיפה, שמתווסף לרצח של עשרות נשים מידי שנה. המחדל חמור במיוחד מכיוון שבשנת 2017 ממשלת ישראל כבר אישרה את מסקנותיה של ועדה בין משרדית למאבק באלימות במשפחה אך עד היום חלקים חשובים בתוכנית טרם יושמו".