נשים הפגינו מול תחנת משטרה ביפו בו נחקר הזמר אייל גולן והביעו תמיכה במתלוננות

הזמר אייל גולן התייצב הבוקר (שלישי) בתחנת משטרת מחוז תל אביב בדרך סלמה, לקראת העימות עם המתלוננות על ניצולן המיני. המתלוננות הצליחו לאחר מאבק של עשור להביא לפתיחה מחודשת של החקירה בפרשת "משחקי חברה", סביב רשת הניצול המיני שטוו לכאורה גולן ומקורביו סביב נערות במצוקה. בכניסה לתחנת המשטרה הפגנת תמיכה במתלוננות, כ-200 נשים שנענו לקריאה והקיפו את המתלוננות בקריאות תמיכה ועידוד עם הגיען. מולן התייצבו קומץ תומכים בזמר שהניפו כרזות בהן נאמר "מאמנים לאייל".

מפגינות בעת מול (צילום: איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית)

 

הפגנת התמיכה במתלוננות זכתה גם לגיבוי של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, כמו גם הארגון "בונות אלטרנטיבה" וקהילת "המנגנון" שהקימו עורכות הדין של נ' וט'. עם הגיען למתחם התחנה הקיפו מפגינות את המתלוננות בטבעת אנושית כדי להגן עליהן מפני כלי התקשורת שנכחו במקום.

המתלוננות מסרו הודעה לעיתונאים ובה כתבו כי "ביום ג' נתייצב לעימות מול אייל גולן, האדם שהפך את חיינו על פיהם. ב-2013 היינו נערות צעירות במצב פיזי ונפשי קשה, והתמודדנו לבד מול כוחות חזקים. תוצאות החקירה ההיא השליכה על חיינו ועל גורלן של נערות רבות. כוחות כאלה אפשר לנצח עם תמיכה רחבה של נשים וגברים הנחושים שהצדק יצא לאור, גברים ונשים שרוצים שאף נערה לא תעבור שוב את מה שאנחנו עברנו. לקראת העימות, אנו זקוקות לתמיכתכם".