ההסתדרות פתחה בקמפיין נגד אלימות כלפי נשים; תנד"י מזמינה לשלוש עצרות מחאה

ההסתדרות פתחה היום (ראשון) בקמפיין ציבורי נגד אלימות כלפי נשים. הקמפיין חדש של ההסתדרות בשיתוף נעמת נערך לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שיצוין ביום שישי הקרוב. סרטון הקמפיין יעלה החל מהערב בערוצי הטלוויזיה ויונגש גם בשפות ערבית, רוסית, אמהרית ואנגלית.

הצופים בסרטון רואים את המציאות דרך עיניה של אישה, כשזו סוקרת במבטה את האנשים הקרובים אליה באירוע משפחתי שגרתי. בכל פעם שמבטה עוצר על מי מהנוכחים בחדר, אנו שומעים את מחשבותיה על אותו אדם בהקשר לגידול ילדים. מבטה של האישה ומחשבותיה מופרים באחת על ידי נקישת אצבעות מול פניה, ומאחורי האצבעות נגלה פרצופו של גבר כועס שדורש את הקשב שלה. הצופים שנחשפו דרך עיניה של האישה לסיטואציה יומיומית לכאורה, נחרדים לגלות כי גיבורת הסרטון למעשה חוששת לחייה, ומתלבטת במחשבותיה בשאלה מי יגדל את ילדיה אם יקרה הגרוע מכול. עוד נאמר בסוף הסרטון תוך הפניה לקו הייעוץ של נעמת – 9201*.

הקמפיין נשען על התובנה הכואבת כי נשים שלכודות במערכת יחסים אלימה, לעיתים נשארות בה מתוך חשש לגורל הילדים. המציאות מלמדת כי דווקא ההחלטה להישאר במסגרת כזו, עלולה להיות הרת אסון עבור האישה וילדיה.

מתחילת השנה נרצחו בישראל 22 נשים על רקע מגדרי, כאשר במרבית המקרים החשוד ברצח הוא קרוב משפחה. על פי הערכות רשמיות של גופי הסיוע בארץ, רק רבע מהנשים שנפגעות מאלימות מדווחות על כך לרשויות. בניסיון לשבור את אחד החסמים המרכזיים להתמודדות עם התופעה, ההסתדרות ונעמת קוראות לכל אישה שנמצאת במערכת יחסים אלימה, לא לחכות אף רגע ולפנות לקבלת סיוע. זו השנה השלישית ברציפות שההסתדרות נרתמת לקדם מהלך ארצי בנושא, לאחר העלייה במקרי האלימות שנצפתה במהלך תקופת הקורונה.

בתוך כך, תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד"י) קראה להשתתף בשלוש עצרות שייערכו ברחבי הארץ במסגרת יום המאבק באלימות כלפי נשים. ביום חמישי הקרוב, בשעה 16:00 יתקיימו עצרות מול משטרת עירון בוואדי עארה ובצומת מג'ד אל-כרום מזרח, בכביש 85, עכו-צפת; בשעה 18:30 הפגנה שתצא מרחבת מוזיאון תל-אביב.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112638