ח"כ תומא-סלימאן: המדינה לא מגלה נכונות למגר את האלימות כלפי נשים בחברה הערבית

הכנס של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נערך אתמול במשרדי חברת גוגל בתל-אביב בהשתתפות חברי כנסת ושרים מהאופוזיציה והקואליציה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) התקבלה באהדה רבה על ידי המשתתפות, רובן פעילות בארגוני נשים.

השרה מיכאלי וח"כ תומא-סלימאן בכנס של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נערך אתמול בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

בשיחה עם העיתונאית יעל דן הדגישה תומא-סלימאן בדבריה שעל אף היותה נציגה מהאופוזיציה היא הצליחה לקדם נושאים רבים וחשובים בשיתוף עם חברי הכנסת מהקואליציה ומן האופוזיציה. לדבריה, כיו"ר ועדה חשובה בכנסת תרמה לשינוי תודעתי ארוך טווח, לקידום חקיקה ולשילובם של קצוות בכנסת למען קידום מעמד האישה בחברה הישראלית.

יצוין שח"כ תומא-סלימאן הקימה יחד עם נשים נוספות את המקלט הראשון לנשים מוכות בחברה הערבית בשנת 1992. היא נשאלה על ידי דן אודות "היעדר דיווח מספק על מקרי אלימות נגד נשים בחברה הערבית". בתשובתה ציינה את אחריות המדינה ואת מנגנוניה במערכה נגד האלימות במשפחה. לדבריה המדינה לא מגלה נכונות למיגור האלימות בחברה הערבית והדבר בא לידי ביטוי בחוסר ההגנה לנשים המאוימות ובהיעדר הסיוע ממלכתי לנשים ערביות.

השרה מרב מיכאלי (העבודה) הציעה להקים "קבינט הנשים", יחד עם הגברת האכיפה על תקיפות מיניות, שינוי בהגדרות של עבירות מסוימות כגון "בעילה בהסכמה" והחלפתן במונחים משפטיים שאינם פוגעניים. יצוין שצעירות בקהל הציפו את משתתפות הפאנלים השונים בשאלות רבות ובהן על היחס המבזה כלפי מתלוננות בבתי המשפט ובקרב גורמי אכיפת החוק – המשטרה והפרקליטות.

זוהר אלון

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114276