מעון נעמת בחולון הושבת בגלל גילויי גזענות כלפי סייעות ערביות

תנועת נעמת ההסתדרותית הודיעה אמש (שלישי) כי מעון בחולון לא ייפתח מחר במחאה על גילויי הגזענות. זאת, בגלל שאתמול הורים חסמו את הכניסה למעון לגיל הרך בחולון, לא אפשרו לעובדות ערביות להיכנס אליו ואף דרשו את פיטוריהן. העובדות שספגו את המתקפה הגזענית מסרו כי אין בכוונתן לחזור לעבוד בו מחשש לביטחונן.

חתאם ואכד (שלישית מימין), יו"ר נעמת במרחב הגליל המרכזי ויו"ר סיעת חד"ש בארגון, בהפגנה נגד רצח נשים בסכנין (צילום: אל-אתיחאד)

 

חתאם ואכד, יו"ר נעמת במרחב הגליל המרכזי ויו"ר סיעת חד"ש בתנועת הנשים, מסרה אמש: "מאז שקיבלנו דיווח על המקרה, יצרנו קשר עם העובדות ושוחחנו איתן. הן במצב נפשי לא פשוט, הרגענו אותן ותמכנו בהן. הם סיפרו דברים מאוד קשים על ההתנהגות הגזענית של ההורים". לדבריה "רק אתמול עשו להן ראיונות והן התקבלו לעבודה, וכבר היום הן נתקלו במעשה חמור. מי שלא רוצה ערביות עובדות יכול לקחת את ילדיו מהמעון. אנחנו נמשיך לתמוך בעובדות ולספק להן עבודה".

דוברת נעמת, כרמל איתן, שהגיעה למעון בחולון בעקבות התקרית הגזענית, הוסיפה: "הסייעות היו הרבה זמן ברכב. ההורים תחקרו אותם, ביקשו מהן להוציא תעודת זהות". "ההורים נתלים בהסברים מכובסים שהן לא יודעות עברית, לא עברו הכשרה. אבל 99% מהסייעות מקבלות את ההכשרה וכל מסלול הלמידה שלהן תוך כדי עבודה, זה המצב היום במדינת ישראל. הן עובדות טובות, מסורות, ואוהבות ילדים. אחת מהן עם הכשרה מקצועית לעבודה עם ילדים", הדגישה.