ארגון בצלם: שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא המסית המפר את החוק

ארגון בצלם הצהיר אמש (ראשון) כי פניית שר הביטחון אביגדור ליברמן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה לחקור את הארגון על חשד להסתה לאי ציות, היא מופרכת. לדברי בצלם, סעיף 110 לחוק העונשין שעליו הסתמך ליברמן מתייחס לאי ציות לפקודה חוקית, ולא לפקודה בלתי חוקית בעליל. "שר הביטחון הוא המסית להפר את החוק, וטוב שליועץ המשפטי לממשלה תהיה כעת הזדמנות לקבוע זאת", אמרו בבצלם.

2018-04-09_194615

הלווייתו של הצלם והעיתונאי הפלסטיני יאסר מורתג'א בשבת בעזה, שנהרג מכדורי צה"ל בעת שעמד מאות מטרים מהגדר (צילום: אקטיבסטילס)

ליברמן פנה אתמול ליועץ המשפטי בדרישה "לחקור חשד להסתה לאי ציות" נגד בצלם. זאת, בעקבות קריאת הארגון למפקדי ולחיילי צה"ל לסרב לירות במפגינים פלסטינים לא חמושים בגבול עזה. "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לזרוע חשש ופירוד בקרב לוחמי צה"ל ומפקדיו, בעת שצה"ל מגן על גבולה הדרומי של ישראל מפעולות חבלה ומפרובוקציות המאורגנות על ידי ארגון חמאס", כתב ליברמן.

כמו כן, אתמול נמסר הממונה על מינהלת השירות הלאומי, השר אורי אריאל, פועל לבטל את השירות הלאומי בבצלם, אף שהתקן אינו מאויש כבר שנתיים. יצוין שהתקן אינו מאויש בשל החלטה של הארגון, אף שבעבר קבעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, כי לא ניתן לשלול מהארגון את התקן. דרישתו של אריאל, שפורסמה לראשונה ב"ישראל היום", כללה דרישה לזמן את מנכ״ל בצלם חגי אלעד לצורך ביטול ההתנדבות.