הנהלת טבע שיקרה: המפעל באשדוד ייסגר; עיצומי עובדים בנתג"ז

הנהלת טבע שעקרה לעובדים והודיעה אתמול (שני) כי היא תסגור את המפעל עד לחודש מארס 2019. עקב ההודעה המפתיעה העובדים פתחו בשביתה. עוד נמסר שבקרוב יפוטרו כמחצית מ-175 העובדים ויתר העובדים יישארו לעבוד בחברה עד לסגירתו הסופית. ההנהלה הבטיחה לפני מספר חודשים "שיימצא קונה" למפעל – אך עתה היא החליטה לסגור אותו.

2018-04-10_204949

עובדי מפעל טבע באשדוד מפגינים בעת ההודעה על "תכנית הייעול" של ההנהלה לפני מספר חודשים (צילום: ההסתדרות).

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מתח אתמול ביקורת חריפה על הודעתה של הנהלת החברה על סגירת המפעל ואמר כי "הנהלת טבע מוכיחה שוב כי אין לה שום כוונה לחזק או לשמר את הפעילות שלה בישראל. דווקא כעת, לקראת יום העצמאות ה-70 למדינה, טבע שנוסדה כאן והפכה להצלחה בינלאומית בזכות המוח הישראלי, ממשיכה להתנתק מאיתנו ולסגור את מפעליה בארץ אחד אחרי השני".

ניסנקורן המשיך ואמר ש"אלפי העובדים שנדרשו לשלם על ההחלטות הניהוליות הכושלות של החברה, הראו מוכנות להירתם כמעט לכל מהלך שיעזור לשקם את ספינת הדגל של התעשייה המקומית. במקום לנצל את ההזדמנות ולהיות שותפה לצעדים שיבטיחו את עתיד החברה כחברה ישראלית רב לאומית, הנהלת"טבע החליטה לעשות חיסול ממוקד למפעליה בארץ".

עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות כי "חשוב שכולנו נזכור שההנהלה שבוחרת כעת לחתוך בבשר החי, דווקא כאן בישראל, כוללת חברי דירקטוריון ישראלים שלא רעדה להם היד כשהפכו לשותפים לביזוי החזון שעליו הוקמה החברה. בשעת מבחן זו, וכלקח כואב ממקרה טבע, מוטלת האחריות על כתפיה של ממשלת ישראל להציל את התעשייה המקומית, להשקיע בעידוד הייצור מקומי ולתת עדיפות אמיתית לכחול לבן".

ההסתדרות הודיעה גם אתמול כי עובדי חברת הגז הממשלתית נתג"ז (נתיבי הגז הטבעי לישראל) פתחו בעיצומים בעקבות גרירת רגליים מצד ההנהלה במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה. ההסתדרות דורשת כי ייחתם הסכם קיבוצי עם העובדים עד סוף אפריל, ומאיימת שאם לא ייחתם הסכם – העיצומים יוחרפו. במסגרת העיצומים שעליהם הוכרז העובדים לא מטפלים בתקלות מערכתיות הסובלות דיחוי, ונמנעים מלבצע עבודות תיקון בקו הגיבוי של צינור הגז הטבעי, שמחובר לבתי הזיקוק בחיפה. העובדים אף טוענים כי ההנהלה מנסה "להצר את צעדי התאגדות העובדים ולפגוע בכוחם הארגוני".