המחאה ונקמת ממשלת הימין: מאות צעירים ערבים נעצרו בימים האחרונים

המשטרה מבצעת מאות מעצרים כחלק ממבצע רחב היקף המנוהל השבוע – ביישובים ערביים בלבד (ר' ידיעות נוספות באתר זה ). בכסות של שלטון החוק ופענוח עבירות, יצאו ממשלת הימין והמשטרה במבצע של אכיפה בררנית ומפלה נגד הציבור הערבי.

מעצר מפגינה ביפו, 12 במאי (צילום: אקטיבסטילס)

 

מפגינים, מוחים, פעילים פוליטיים ופעילים חברתיים ערבים, ובהם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י, נעצרו בגין השתתפות בהפגנות לא אלימות – בעוד שכנופיות המתנחלים והכהניסטים שפרעו בערים ובבתים של משפחות ערביות כלל לא הועמדו לדין. פשעים אלימים של קבוצות הימין הגזעניות נגד פלסטינים לא נחקרים. יתר-על-כן, הפרקליטות מיהרה להגיש כתבי אישום נגד 170 מעורבים במעשי אלימות: 15 מהם יהודים וכל היתר ערבים.

"לפתע התעוררה המשטרה, ועכשיו היא רוצה להשליט חוק וסדר", הגיבה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). "איך יכול להיות שהמשטרה עכשיו כן יכולה לאסוף מצלמות ולבדוק אותן? איפה היו השוטרים כאשר הפשיעה השתוללה בחברה הערבית? כאשר צריך להציל נפשות של האזרחים הערבים – המשטרה לא זזה".

על כך הוסיף אתמול (שני) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) במליאת הכנסת: "בן גביר ודומיו הציתו את השטח, ואת מי עוצרים? 1,500  צעירים ערבים נעצרו ובהם קטינים רבים. לא עצרו את מתנחלי יצהר, את אנשי להב"ה או את לה פמיליה. עצרו דווקא את אלה שלקחו חלק במחאה לגיטימית". לדברי ח"כ עודה, "ממשלת נתניהו חיפשה 'תמונת ניצחון' ולא מצאה. היא המירה אותה במעצר של הצעירים. אנו דורשים את שחרורם".

מחד"ש נמסר: "אותה משטרה שמפקירה את הציבור הערבי, מפעילה את כוחה הרב כדי לדכא באלימות כל התנגדות לשלטון. לא ניתן יד לחוק אחד ליהודים ולחוק אחר לערבים. אנחנו קוראים – די לדיכוי הפוליטי, די למשטרה הפועלת בשירות שלטון גזעני ומסית".

 

עוד בנושא:

המשטרה פתחה במבצע רחב היקף למעצר מפגינים ופעילים פוליטיים ערבים