תנועות שלום יפגינו בעת שהנשיא הרצוג יבקר שוב בשטחים הפלסטינים הכבושים

תנועות שלום ומחאה קוראים להפגין מחר (ראשון), בחברון שבשטחים הפלסטינים הכבושים במחאה על כוונתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לבקר במערת המכפלה ולהדליק נר חנוכה. לארגון ההפגנה, בכותרת "ימי החנופה", חברו שלום עכשיו, שוברים שתיקה, מחסום וואצ', קריים מיניסטר, אמהות נגד אלימות ומחזקים. פעילי חד"ש הודיעו שאף יצטרפו להפגנה.

בהזמנה לאירוע נאמר "אם נשיא המדינה הרצוג הודיע שידליק נר ראשון בחברון בלב ליבו של הכהניזם והאפרטהייד, מדוע שלא נענה גם אנחנו לאתגר? ביקור של 'האזרח מספר אחת' בהתנחלות במרכז העיר חברון מכשיר את משטר האפרטהייד ואלימות המתנחלים הבלתי פוסקת תחתיהם חיים תושביה הפלסטינים של העיר".

לדברי הארגונים "מדובר בהכשרת השרץ הכהניסטי והענקת לגיטימציה לתומכי הטרור היהודי ולעוול המשווע המתרחש שם מדי יום – לפני הטבח שביצע ברוך גולדשטיין וגם אחריו. בוז'י השקיע את החודשים הראשונים לנשיאותו בהתחנפות והתרפסות בפני הימין המתנחלי – ולנו נמאס. הצטרפו אלינו ביום ראשון הקרוב להפגנה פוליטית בהתנחלות בחברון".

משלום עכשיו נמסר: "ההתנחלות בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בלתי נתפס שנשיא המדינה, שאמור להיות דמות מאחדת, בוחר, מכל המקומות, להדליק נר במקום שהפך למעוז הכהניזם ולסמל הדיכוי והאלימות. נגיע לחברון ונבהיר להרצוג שלא נעמוד מנגד מול ניסיון החנופה השקוף שלו למחנה הימין, ולא נאפשר לו לנרמל את הקיצונים שבמתנחלים".

חד"ש מתחה ביקורת קשה על הרצוג עם פרסום ההודעה על ביקורו הצפוי בחברון. מדובר בביקורו הראשון של הרצוג בתפקידו בחברון, אך האירוע השני בהשתתפותו בהתנחלויות בשטחים הכבושים מאז הושבע בקיץ האחרון. בפתח שנת הלימודים חנך הרצוג את שני בתי ספר בהתנחלות סלעית וכן בניין חדש לאולפנית צביה בהתנחלות אחרת, בהר ברכה. כך פתח הנשיא את שנת הלימודים של תלמידי ישראל ב-31 באוגוסט האחרון.

הנשיא אמר אז בהתנחלות הר ברכה: "אני רוצה להניח לרגע בצד את הוויכוחים הפוליטיים לגבי הסדר הקבע עם השכנים הפלסטינים ולומר אמת אחת פשוטה – הקשר העמוק של העם היהודי למרחבים האלה, בלתי ניתן להכחשה ולהפחתה. אני לא נמצא כאן בפעם הראשונה, הייתי בהר ברכה ברגעי שמחה ויגון, ביקרתי לא פעם את הרב מלמד. הנשיא הוסיף בין היתר כי "המקום הזה נוגע בדנ״א שלי, כיהודי וכישראלי. הרי כל ביקור בשומרון הוא צלילה לעומק ההיסטוריה שלנו. עבר והווה מקופלים כאן בין ההרים. אני מאחל לתושבי ותושבות השומרון ביטחון, שגשוג ורווחה בשנה הבאה עלינו לטובה".

לדברי ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), "הנשיא החדש, שמגיע כביכול 'מהשמאל', עסוק מאז תחילת כהונתו בהכשרת הפשע והגזל של ההתנחלויות. אך אין מה להיות מופתעים. גם מפלגתו, מפלגת העבודה, וגם מפלגת 'השמאל' מרצ שותפות בהרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש מתוקף שותפותן בממשלה." ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיף: "אין לאדם הגון מה לחגוג במקום בו חוגגים אפרטהייד וטיהור אתני. בחירתו של הנשיא להדליק בחברון נר ראשון של חנוכה היא החלטה מבישה ומעוררת שאט נפש".

 

לפרטים נוספים והרשמה להסעות:

https://www.facebook.com/events/1859276254281577

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108630