מחוסרות דיור יפואיות מצטרפות למחאת תושבי גבעת עמל מול ביתו של השר סער

תחת הסיסמא "דורשות דיור ציבורי עכשיו" נשות מחוסרות דיור ביפו יצטרפו למחאת פעילי חברתיים ותושבי גבעת, הערב (מוצ"ש) בשעה 19:15 שתתקיים מול ביתו של שר המשפטים ברחוב פנקס 76 בצפון תל-אביב. פעילי חד"ש והתנועה עיר לכולנו הודיעו אף הם על הצטרפותם להפגנה.

יצוין שלישי שעבר, שבוע אחרי הפינוי האכזרי תושבי גבעת עמל, חזרו המחאות מול ביתה של שרת הפנים איילת שקד בתל-אביב. "איילת, לא נוותר עד שיובטח סיום הוגן ומכבד לשכונת גבעת עמל", מסרו. התושבים ופעילים השמיעו הקלטות של שקד בנושא גבעת עמל מן העבר.

כתובות נגד ממשלת הימין שצוירו על קירות בתי גבעת עמל לקראת הפינוי (צילום: גבעת עמל – נלחמים על הבית)

 

בהזמנה להפגנה שתתקיים הערב נאמר "בכפר שלם ושכונות נוספות כבר מחולקים צווי פינוי לקראת האסון הבא, ביפו נמנע דיור ציבורי מאמהות שנאלצו לצאת עם ילדיהן ולהקים אוהל בגן העזתים, ובכל הארץ כאלף משפחות בדיור הציבורי עומדות בפני פינויים שהוקפאו נכון לעכשיו לחודשים ספורים. המדיניות הזו חייבת להיפסק".

"אחרי 73  שנים, הגיע הזמן להגיד די למדיניות האלימה של פינוי ונישול של תושבים מהבית. עד מתי נמשיך לראות תושבים חפים מפשע, קשישים וילדים נזרקים מהבית שבו נולדו וגדלו לטובת מגדלים לעשירים שמחזיקים שלוש, חמש או מאה דירות. עד מתי נראה בתים נאטמים כדי למנוע מבעליהם לשוב. עד מתי נראה השקעה בפרוייקטי יוקרה שמכניסים מאות מיליוני שקלים לעירייה ומיליארדי שקלים ליזמים נבנים על חורבות חייהם של התושבים הוותיקים מבלי שאחוזים בודדים מהרווח הזה יוקצו לדיור חלופי. עד מתי ייהנו היזמים ממחיקת חובות, ממשטרה שסרה למרותם ומחופש לעשות ככל העולה על רוחם ולצבור על הונם במשך דורות – בזמן שמי שלא ירש מיליונים כבר לא יוכל להחזיק אפילו בדירה אחת גם אם יעבוד כל חייו", נאמר עוד.

 

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/420932902956897

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108331