תיעוד: ירי מטווח אפס ליד פלסטיני כפות

 

ארגון זכויות האדם בצלם פרסם היום (א') סרטון וידאו בו נראה חייל צה"ל כשהוא יורה כדור פלדה מצופה גומי בעצור פלסטיני כפות, מטווח של כמטר וחצי. הירי בוצע בנוכחות כמה אנשי כוחות הביטחון, בהם קצין בדרגת סגן אלוף, שאחז בזרועו של הפלסטיני כשהחייל ירה בו.פלסטינית בת 14 תיעדה כיצד חייל מכוון את נשקו ויורה ליד פלסטיני כפות. הירי בוצע בשעה שקצין אחז בזרועו של הפלסטיני, שנעצר במהלך הפגנה באזור נעלין.

האירוע התרחש ב-7 ביולי, כאשר הכפר היה נתון כארבעה ימים תחת עוצר וסגר. פלסטינים יחד עם פעילי שלום ישראלים וזרים קיימו תהלוכה מכיוון הכפר דיר קדיס כדי להכניס אוכל לתושבים הנצורים בנעלין. אחד המפגינים, אשרף אבו רחמה בן 27, תושב בלעין, נעצר למשך כחצי שעה. הוא נלקח לג'יפ צבאי על-ידי סגן אלוף שהיה בשטח. כאשר היה ליד הג'יפ, ירה אחד החיילים אליו. בסרטון נראה חייל מכוון את נשקו, במרחק של כמטר וחצי מהמפגין הכפות, ויורה כדור גומי. לפי עדותו של אבו רחמה, הוא נפגע בבוהן רגלו, קיבל טיפול מחובש צבאי במקום, ושוחרר על ידי החיילים.
 
ארגון "בצלם" העביר מיד את הסרטון למשטרה הצבאית החוקרת, בתביעה לפתוח לאלתר בחקירת מצ"ח. בשבועות האחרונים מתקיימים כמעט מדי יום הפגנות של פלסטינים ושל פעילי שמאל מישראל והעולם, נגד בניית גדר ההפרדה בנעלין לעתים קרובות הופכות ההפגנות לאלימות. לפני כשבוע וחצי נפגעו לפחות עשרה מפגינים, בהם חמישה ישראלים, בעימותים עם כוחות הביטחון. כ-400 פעילי שלום ישראלים, פלסטינים וזרים, הגיעו אז לכפר – לאחר שצה"ל הטיל עוצר באזור במטרה למנוע את ההפגנות הנערכות במקום.
  
תושבי הכפר מוחים על כך שצה"ל מתכוון להפקיע מחצית מ-7,500 הדונם שנותרו לתושבי הכפר, לאחר שלטענתם אדמותיהם מנו 48 אלף דונם עם הקמת המדינה.
 
לצפייה בסרט ר':