שני סרבני כיבוש שוחררו מהצבא; נוה שבתאי לוין נותר עצור בכלא 10

שני סרבני מצפון, שחר שורץ (18) ואביתר רובין (19), שוחררו השבוע (ראשון) מהצבא לאחר ששהו 130 ו-122 ימים בכלא הצבאי. השניים הם חלק מארבעה צעירים, שהצהירו בספטמבר אשתקד על סירובם להתגייס לצבא כיבוש.

עינת גרליץ השתחררה לפני מספר שבועות לאחר שריצתה 87 ימי מאסר. כעת, לאחר שחרורם של שורץ ורובין, נותר בכלא רק נוה שבתאי לוין, שנשפט בשבוע שעבר ל-45 ימי מחבוש נוספים. הארבעה נשפטו לתקופות מאסר ארוכות ממה שהיה מקובל בשנים האחרונות לגבי סרבנים. עם שחרורו מסר שורץ "אני שמח שנגמרו החודשים הארוכים בכלא, בהם למדתי מקרוב מה זה לאבד את החירות שלך. החוויה הזו רק חיזקה את ההתנגדות שלי למשטר הדורסני שצה"ל אוכף, ואני ממשיך להאמין שצריך להתנגד לדיכוי גם במחיר אישי".

"בעידן בו הגישה למידע כל כך נפוצה, הסרבנות הופכת לכלי יותר ויותר חזק. בעיני, הקרב הגדול בנוגע לישראל הוא קרב על מידע – אם רק כולם היו יודעים את האמת על ההיסטוריה של המדינה הזו, על הפשעים האיומים שנעשים כאן יום יום כדי לתחזק את העליונות הגזעית, האפרטהייד לא היה מחזיק עד סוף השנה. בעקבות הכליאה ראיתי לא רק חברים רבים שלי בארץ נחשפים לתכנים ולמידע חדש, אלא גם אנשים בחו"ל, זירה חשובה לא פחות למאבק, שנהיים מודעים יותר ויותר למצב בישראל בעקבות הפרסומים והתמיכה הנרחבת, במיוחד ברשתות החברתיות", הוסיף רובין.

יצוין שרובין ושורץ שוררו יממה לאחר שנערכה בשבת האחרונה משמרת תמיכה עם הסרבנים מול כלא 10 הצבאי שליד תל מונד. המחאה הייתה יוזמה משותפת של תנועת יש גבול ורשת מסרבות שמסרו "למול שינויי משטר, מחיקת הפרדת הרשויות והמשך הדיכוי והאפרטהייד בשטחים הפלסטינים הכבושים, אנו מזמינים אותך לתמוך באלה שנכלאו בשל התנגדותם להמשך הכיבוש".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118870