שינוי מתוך שוויון: רשימת חד"ש-תע"ל השיקה את קמפיין הבחירות בדרום תל-אביב

"שינוי מתוך שוויון" היא סיסמת הבחירות של רשימת חד"ש-תע"ל. הסיסמה נחשפה אמש (שלישי) בכנס רב משתתפים בדרום תל אביב, שנערך בבית הספר "מנשר לאמנות". הכנס הוקדש להשקת קמפיין הרשימה בשפה העברית, והשתתפו בו חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ועופר כסיף. האירוע זכה לתשומת לב מרובה מצד העיתונות הישראלית והזרה.

ח"כ איימן עודה באירוע השקת קמפיין חד"ש-תע"ל בעברית שנערך בתל-אביב, 11 באוקטובר 2022 (צילום: זו הדרך)

 

את הערב פתחה יו"ר מטה הבחירות בשפה העברית, נועה לוי, בדברים: "אנו רוצים שינוי ואנו פועלים למען שינוי, אך לא נסכים בשום אופן לוותר על עקרונותינו. האם שינוי משמעו החלפת שמו של ראש הממשלה בלבד? חד וחלק לא, ובייחוד כאשר אותו ראש ממשלה דבק במדיניות ניאו-ליברלית, בחיזוק הכיבוש  ובהעמקת האפליה בה דגל קודמו".

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ עודה תקף גם הוא את ממשלת לפיד-בנט: "הממשלה הזו הייתה ללא ביבי, אך המשיכה במדיניות שלו. היא הבטיחה לשמור על הדמוקרטיה, אך פגעה במהותה. היא הובילה להרג בלתי נתפס בגדה, והפכה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לסכסוך דתי" (עוד על ההרג הבלתי פוסק בשטחים ראה ידיעה נפרדת באתר).

"אנו מסרבים להיות כלי משחק בידי הממשלה הגזענית. בכוונתנו  לנצח  את  ממשלת  ה'אין שינוי'   ואת הכוחות הפשיסטיים. הצבעה לרשימת חד"ש-תע"ל היא הדרך הבטוחה ביותר כדי למנוע מנתניהו ובן גביר לחלק ביניהם את השלטון". עודה קרא לפעול להעלאת אחוזי ההצבעה בקרב המצביעים הערבים והיהודים הדמוקרטיים – "רק כך ניתן יהיה למנוע את הקמתה של ממשלת ימין קיצוני".

ח"כ טיבי הוסיף: "הימין שולט בפוליטיקה הישראלית, גם כשהוא בקואליציה וגם כשהוא באופוזיציה. הוא שלט בממשלה הקודמת, ולכן התנגדנו לה. כל יום מוכיח כי צעדיה היו כחלק ממדיניות ימנית". עוד הדגיש ח"כ טיבי: "אנחנו רשימה המצביעה על הדרך שבה חיי אדם נחסכים ולא נגבים. בצד זאת, אנחנו עומדים גם על הדרישות הכלכליות-חברתיות שלנו. הציבור שולח אותנו לכנסת ולכן אנחנו מחויבים להילחם עבור האינטרסים שלו".

לדברי ח"כ כסיף "תמיד הייתה גזענות, אך מעולם לא בעוצמה כזו ובחוסר בושה שכזו. שורשיה של הגזענות נטועים בכיבוש. הוא זולג אל תוך המרחב הדמוקרטי ומצמצם אותו מדי יום". עוד הדגיש: "הכיבוש זולל משאבים רבים הנחוצים בשירותי הרווחה, הבריאות הציבורית והחינוך. הכיבוש הולך יד ביד עם הניאו-ליברליזם הקפיטליסטי, והוא מפריד בין מנוצלים יהודים וערבים. זאת, לשמחתם של בעלי ההון, כמובן".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115908